مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

افزایش ۹ درصدی تردد در محور‌های برون شهری

آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۲۹ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۹ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع  ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۲۹ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۹ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۴.۸ درصد، اوج تردد بین ساعات  ۱۹ تا ۲۰  و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که افراد با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید


افزایش ۹ درصدی تردد در محور‌های برون شهری

محور‌های دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته:

رديف

نام محور

استان

تعداد وسيله نقليه

1

آزادراه کرج - تهران

البرز

128664

2

آزادراه تهران - کرج

البرز

123373

3

آزادراه کرج - قزوين

البرز

118913

4

آزادراه قزوين - کرج

البرز

116833

5

آزادراه ساوه - تهران

تهران

81557

6

پاکدشت - تهران

تهران

80411

7

تهران - شهريار

تهران

78843

8

آزادراه تهران - ساوه

تهران

78206

9

آزادراه تهران - قم

تهران

75154

10

شهريار-کرج

تهران

72051

محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه الی یکشنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۹

۱. موتورسیکلت:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۵ الی ساعت ۶ روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۹ از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره- تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:

۲.۱- محور کندوان:

الف - تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۵ و ۹۹/۰۵/۱۶ الی ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران - شمال ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۵ و ۹۹/۰۵/۱۶ الی ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از کرج (دوراهی شهرستانک) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

ب - تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز‌های جمعه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۷ و ۹۹/۰۵/۱۸ الی ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز‌های جمعه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۷ و ۹۹/۰۵/۱۸ الی ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران - شمال به صورت یکطرفه خواهد بود.

۲.۲- محور هراز:

- تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز‌های جمعه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۷ و ۹۹/۰۵/۱۸ الی ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ روز‌های جمعه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۷ و ۹۹/۰۵/۱۸ الی ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) به صورت یکطرفه خواهد بود.

در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی از مسیر شمال به جنوب و یا جنوب به شمال محور‌های هراز و کرج - چالوس اعمال خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثناء حاملان مواد سوختی و یا فاسدشدنی):

۳.۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

۳.۲- محور هراز:

الف- تردد  همه تریلر‌ها کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۵ از محور هراز ممنوع است.

ج- تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی از ساعت ۶ روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۶، ۹۹/۰۵/۱۷ و ۹۹/۰۵/۱۸ تا ساعت ۲ بامداد روز‌های بعد از محور هراز ممنوع است.

۳.۳- محور تهران – فیروزکوه - قائمشهر - سمنان و بالعکس:

تردد انواع تریلر و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۵ از مسیر جنوب به شمال محور فوق ممنوع بوده و همچنین از ساعت ۱۲ تا۲۴ روز شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۱۸ تردد  همه تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر - فیروزکوه - تهران ممنوع است.

۳.۴- محور آستارا - اردبیل و بالعکس:

تردد کلیه تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روز‌های چهارشنبه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۵ و ۹۹/۰۵/۱۸ در محور فوق ممنوع است.

۳.۵- محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس:

- تردد کلیه تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های چهارشنبه و شنبه مورخ‌های ۹۹/۰۵/۱۵ و ۹۹/۰۵/۱۸ در محور فوق ممنوع است.

افزایش ۹ درصدی تردد در محور‌های برون شهری
ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی:

۱- محور رامیان – اولنگ – شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۳- محور شهداد – نهبندان، واقع در استان کرمان، از مورخ ۲۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور خرم آباد – پلدختر، واقع در استان لرستان، از مورخ ۶ بهمن ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵ – محور قزوین - همدان کیلومتر ۱۱۰، واقع در استان همدان، از مورخ ۲۲ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶ – محور اسپکه – فنوج، واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، از مورخ ۱۳ مرداد ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
4روز تعطیلی جلوی این سفر ها مثل خرداد نگیرید شهریور و مهر قرمز داشته باشیم
آخرین اخبار