۱۰۵ واحد راکد آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید باز می گردد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: احیا و باز گرداندن ۱۰۵ واحد تعطیل و راکد استان به چرخه تولید از برنامه‌های اصلی این سازمان در سال جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: رفع موانع تولید و تلاش برای جهش تولید به رغم کسب مقام اول کشوری در آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

او افزود: آذربایجان شرقی با دارا بودن ذخایر معدنی بالا و ۲۵ واحد معدنی فعال از ۶۰ معدن شناسایی شده، از ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه منطقه برخوردار است.

او با اشاره به اولویت سازمان صمت در سال جهش تولید مبنی بر توسعه معادن و صنایع معدنی و بازگشت واحد‌های راکد و نیمه فعال به چرخه تولید، گفت: به منظور ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، ایجاد واحد‌های فرآوری در محل معادن، برای اولین بار در کشور به عنوان شرط واگذاری در مزایده ه‌های عمومی عنوان شده است.

امین زاده با تاکید بر ضرورت برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌ها از لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد برای تمامی دستگاه‌ها و بانک‌های عامل استان خبر داد و افزود: تامین مواد اولیه، حل مسائل زیرساختی، بیمه، مالیات، پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحد‌های صنعتی، معدنی و صنوف تولیدی از جمله مواردی است که در جلسات ستاد تسهیل مطرح و رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت رعایت تمامی ضوابط و مقررات مصوب در حوزه‌های مختلف اعم از صنعتی، معدنی و تجاری، گفت: نظارت‌های مستمر بر معادن با تشکیل ۱۰ فقره پرونده تخلفاتی برای واحد‌های متخلف در سه ماهه اول تداوم داشته و با هرگونه برداشت مازاد بر مجوز‌های صادره و غیر مجاز برخورد قانونی انجام می‌شود.

او بر برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار در شهرستان و هماهنگی و همراهی سایر دستگاه‌ها در گشت‌های مشترک بازرسی و نظارتی و بهره مندی از توان و ظرفیت بازرسان اصناف و اتحادیه ها تاکید کرد و گفت: افزایش ۸۳ درصدی میزان بازرسی‌ها و ۵۶ درصدی تشکیل پروند‌های تخلفاتی در استان نسبت به سال گذشته در مدت مشابه نشان دهنده نظارت‌های مستمر بر بازار، اصناف و مراکز تجاری می‌باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار