به منظور حذف بخاری های نفتی در مدارس کرمان:

۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: برای حذف تمامی بخاری‌های نفتی از ۴ هزار کلاس درس استان کرمان به حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، واعظی نژاد، مدیر کل نوسازی استان کرمان سید محمد واعظی نژاد، مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمان امروز در جلسه طرح آجر به آجر در جمع خبرنگاران گفت: ۴ هزار  کلاس درس در استان کرمان وجود دارد که سیستم گرمایشی آن‌ها به وسیله بخاری‌های نفتی است که تا پایان امسال به بسته‌های استاندارد مجهز می‌شوند؛ اما برای حذف تمامی بخاری‌های نفتی از ۴ هزار کلاس درس استان به حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

او با بیان اینکه از این ۴ هزار کلاس درس، تعداد هزار و ۸۰۰ کلاس مربوط به جنوب استان کرمان است، افزود: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان به ازای هر دانش آموز ۴.۹ مترمربع است که ۳.۹ مترمربع از متوسط کشوری پایین‌تر است، ضمن آنکه باید مدنظر داشت که ۱۱ منطقه آموزشی استان کرمان سرانه آموزش آن‌ها بسیار پایین‌تر از سطح متوسط استانی است که این مناطق بیشتر در جنوب و شرق استان و شهر کرمان قرار دارند. 

واعظی نژاد به مدرسه سبز اشاره کرد و بیان داشت: مدرسه سبز آیتم‌های زیادی دارد و شاید در برخی از مناطق همه این آیتم‌ها را نتوانیم اجرایی کنیم؛ اما سعی بر این است که حداقل آیتم‌های مدرسه سبز را در احداث مدارس لحاظ کنیم.

او با اشاره به اینکه طرح آجر به اجر از پارسال به عنوان پایلوت در ناحیه ۲ کرمان آغاز شده است، گفت: جذب مشارکت‌های مردمی تحت عنوان طرح آجر به آجر و مکان‌یابی مدارس از جمله بسته‌های تحولی است که امسال وزیر آموزش و پرورش به نوسازی مدارس ابلاغ کرده است.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمان بیان داشت: این طرح با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج مدرسه‌سازی در عموم مردم و جذب مشارکت خرد جامعه است که افراد می‌توانند در حد توان خود در طرح ساخت و ساز مدارس، شرکت کنند.

او بیان داشت: سامانه مهر مدرسه برای طرح آجر به آجر طراحی شده که به‌زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد و افراد می‌توانند از این طریق کمک‌های خود را واریز، ضمن آنکه افراد می‌توانند وجه پرداختی خود را ردیابی کنند که کجا هزینه شده است.

واعظی نژاد با اشاره به همکاری خیرین مدرسه ساز در استان کرمان بیان کرد: با توجه به مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز استان، کرمان جزء ۷ استان پایلوت کشور برای اجرای طرح آجر به آجر است.

واعظی نژاد با اشاره به میزان کمک‌های خیرین مدرسه ساز، گفت: در سال ۹۶ این کمک حدود ۲۲ میلیارد تومان، در سال ۹۷ حدود ۳۲ میلیارد و در پایان سال ۹۸ میزان کمک‌های خیرین مدرسه ساز در استان به ۹۷ میلیارد تومان رسید، ضمن آنکه امسال نیز تاکنون ۷۵ میلیارد تومان جذب خیر داشته ایم که پیش‌بینی می‌کنیم این کمک‌ها تا شهریورماه امسال  به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برسد. 

 این مشارکت‌ها به‌ جزء تعهدی است که اتاق بازرگانی استان  کرمان برای ساخت ۱۲۰ مدرسه داده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار