عراق آمادگی برای پذیرش زائران ایرانی در اربعین را ندارد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیری برای برگزاری اربعین امسال بستگی به وضعیت کرونا دارد و در این رابطه تابع ستاد کرونا و همچنین تصمیم دولت عراق هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت:با اتمام اربعین سال ۹۸ بلافاصله برای اربعین امسال ۱۳ کمیته تشکیل و ستاد مرکزی اربعین نیز فعال شد تا برنامه ریزی لازم برای اربعین امسال انجام شود  البته امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا وضعیت متفاوت است و تاکنون عراق آمادگی برای پذیرش زائران ایرانی در اربعین را ندارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم وضعیت کرونا به چه شکل خواهد شد و تصمیم ۲ دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق برای برگزاری اربعین چگونه است.

حیدری گفت: امید است که با کنترل وضعیت کرونا بتوانیم شاهد تردد زائران برای ایام اربعین امسال باشیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز رسمی خسروی از آماده‌ترین و بهترین و کاملترین مرز‌ها برای تردد مسافر و زائران به عتبات عالیات و همچنین ترانزیت است.

او ادامه داد: امروز هم با حضورحمید زادبوم معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران بررسی لازم از مرز‌های خسروی و پرویزخان برای استفاده بیشتر از ظرفیت این سازمان برای کمک به مرز‌ها انجام می‌شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار