بیش از ۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد مسدود شد

رئیس اداره امور آب مهاباد گفت: بیش از ۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در شهرستان مهاباد شناسایی و به دستور مقام قضایی مسدود شد.

رضا جهینی رئیس اداره امور آب مهاباد با اعلام اینکه طرح انسداد چاه‌های غیر مجاز از سال ۹۳ در این شهرستان کلید خورده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان کرد: کل چاه‌های شناسایی شده غیر مجاز ۵ هزار و ۴۰۷ مورد با حجم تخلیه ۷۰.۲۵ میلیون متر مکعب است.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه همچنین با کمک مردم و کشاورزان تا آخر سال دستور انسداد حلقه غیرمجاز از مراجع قضایی اخذ و اجرا می‌شود، گفت: طبق تعهدات و برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز با دستور مراجع قضایی مسدود می‌شود.


بیشتر بخوانید


جهینی اظهار کرد: همچنین هزار و ۵۷۵ حلقه چاه پروانه دار با حجم تخلیه ۵۴.۶۳ میلیون متر مکعب وجود دارد و مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد یادآور شد: هم اکنون حجم تخلیه چاه‌های غیرمجاز در سطح این شهرستان سالانه بیش از ۶۸.۵ میلیون مترمکعب است.

رئیس اداره امور آب مهاباد اذعان کرد: برداشت غیرمجاز آب، باعث کاهش منابع آب زیرزمینی و پایین رفتن سطح آن می‌شود، به طوری که فرونشست زمین را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.