توانمندسازی روستا های شهرستان گالیکش در تولید ماسک

رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان گالیکش گفت:طرح تولید ماسک در هر روستا می‌تواند نیاز واقعی ۱۰۰درصد روستاییان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن رزاقی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گالیکش در بیست دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان گالیکش گفت: بر اساس نظرات تخصصی وزارت بهداشت و درمان کشور ، ماسک می‌تواند یکی از عوامل موثر بر کاهش و کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور باشد بنابراین با هماهنگی به عمل آمده و ضرورت استفاده همه مردم از ماسک به ویژه در روستا‌های شهرستان مقرر شد از ظرفیت پایگاه‌های بسیج روستایی تولید تولید و آموزش ماسک استفاده شود.

او ادامه داد: از مزایای طرح این است که خانواده‌هایی که توانایی تهیه ماسک را ندارند و یا نیاز به آموزش تولید ماسک دارند می‌توانند با پارچه‌های مناسب و مازادی که در خانه دارند به این پایگاه‌ها مراجعه کرده تا همزمان نسبت به تامین ماسک خانواده و همچنین در صورت تمایل به آموزش تولید آن اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: در موج اول ویروس کرونا شهرستان با کمبود شدید ماسک مواجه بود که با راه اندازی واحد‌های کارگاهی کوچک کمبود ماسک جبران شد و در موج دوم شیوع ویروس کرونا و توجه به رعایت همه آحاد مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، طرح تولید آن در هر روستا می‌تواند نیاز واقعی ۱۰۰درصد روستاییان را فراهم کند.

او در پایان گفت: توجه ویژه به کارگاه‌های تولیدی کوچک و مشاغل خانگی و حمایت از این قشر زحمتکش میتوانند در تنگنا‌های کاری گره گشایی کنند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.