خرید توافقی ۳۰۰۰ کیلو پیله ابریشم در استان آذربایجان‌شرقی

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال مقدار ۳ هزار کیلوگرم پیله‌تر ابریشم در استان خریداری و پس از تبدیل به پیله خشک به کارخانجات مقصد تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نژادرضا مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰۰ کیلو پیله ابریشم توسط  شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود خریداری شده، که ۱۸۰۰ کیلوگرم آن مربوط به تولیدکنندگان شهرستان جلفا و ۱۲۰۰ کیلوگرم آن مربوط به تولیدکنندگان شهرستان خداآفرین می باشد.

او با بیان اینکه جهادکشاورزی با برگزاری کلاس‌های ترویجی و نیز تامین نهال توت اصلاح شده از سال‌های قبل در افزایش راندمان تولید و بسترسازی تولید نقش موثری داشته است گفت: تعاونی تولید سیه رود هم در تامین و توزیع تخم نوغان و هم در خرید و جمع آوری پیله‌تر و تبدیل به پیله خشک در خدمت تولیدکنندگان است.

نژادرضا افزود: تخم نوغان توسط شرکت تعاونی تولید سیه رود شهرستان جلفا در اختیار نوغانداران که اکثرا زنان عضو شرکت تعاونی نوغانداران هستند قرار گرفته و در عرض ۴۰ روز پرورش داده می‌شوند نوغانداران در کنار سایر فعالیت‌های کشاورزی به این حرفه مشغول بوده و از امکانات موجود استفاده می‌کنند.

لازم به توضیح هست که از هر ۱۰۰ کیلو پیله‌تر حدود ۴۰ کیلو پیله خشک به دست می‌آید و متوسط قیمت پیله‌تر ۸۰ هزار تا ۸۵ هزار تومان و متوسط قیمت پیله خشک بر اساس قیمت پیله‌تر تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شریفیان
۱۱:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید.
چطوری میتونم ازتون خرید کنم؟؟؟