مساحت گلخانه‌های مهاباد بیش از ۳۱ هزار متر مربع است

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های فعال شهرستان مهاباد ۳۱ هزار و ۵۹۰ متر مربع است.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۵۹۰ متر مربع به گلخانه‌های مهاباد اختصاص داده شده، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در سطح گلخانه‌های مهاباد انواع گل شاخه بریده و گل گلدانی و محصولاتی از قبیل صیفی جات کشت شده است.

این مقام مسئول در مهاباد بیان کرد: در چند سال اخیر کشاورزان ثابت کرده اند می‌توان از زمین بایر هم به تولید و اشتغالزایی رسید، اما این امرحمایت و تخصص را می‌طلبد، حمایتی که بخشی از آن را جهاد کشاورزی برعهده گرفته است.


بیشتر بخوانید


کریمی با اشاره به اینکه متاسفانه امسال در اثر بیماری کرونا به گلخانه‌ها و همچنین تولید کنندگان گل‌های شاخه بریده خسارت قابل توجهی وارد شد، اذعان کرد: گل‌های تولید شده در سطح شهرستان توسط گل فروشی‌های به فروش می‌رسد و یا برای فضای سبز شهری یا خانگی مصرف می‌شوند و بخشی نیز به سایر استان‌ها فرستاده می‌شوند.

او افزود: گیاهان تولید شده در فضای باز شامل گل‌های شاخه بریده (رز، گلایول و داوودی) گیاهان فصلی و نشایی (مینا چمنی، جعفری، آهار، اطلسی، ابری، بنفشه، مریم گلی، همیشه بهار، شب بو و گل میمونی) است. گل و گیاهان تولید شده در گلخانه نیز شامل گل شاخه بریده رز و گیاهان آپارتمانی و گلدانی است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه همچنین سطح زیر کشت گل محمدی در مهاباد ۳.۵ هکتار است، افزود: گل محمدی تولیدی عمدتا مصرف گلاب گیری و مربا دارند و به مصرف کارخانجات و کارگاه‌های عرق گیری استان می‌رسد و بخشی از محصول به صورت گلاب صادر می‌شود.

کریمی خاطر نشان کرد: افزایش کمی و کیفی محصولات و کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب از مزیت‌های احداث گلخانه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.