مرز پرویزخان در ایام کرونا حتی یک روز تعطیل نشد

فرماندار قصرشیرین گفت: توسعه صادرات در مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان به عنوان یکی از مناطق راهبردی کشور نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد و از دیرباز این شهرستان مسیر جاده ابریشم شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات صادرات مرز‌های قصرشیرین در محل پایانه مرز رسمی پرویزخان با حضور معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران،  ۲ مرز پرویزخان و خسروی در ۲ حوزه کردی و عربی حتی در دوران تحریم و کرونا نقش مهمی در صادرات ایفا کرده اند.

او اظهار داشت: مرز خسروی از دیرباز دروازه عتبات عالیات و امروز دارای کارکرد اقتصادی نیز هست و پارسال در مجموع ۲۳۹ میلیون دلار و ۸۴۸ هزارتن صادرات از این مرز رسمی و بین المللی به عراق انجام شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: پرویزخان یکی از مهم‌ترین مرز‌های کشور است که در زمان کرونا اغلب مرز‌های کشور تعطیل بود این دروازه تجاری حتی یک یک روز هم بسته نشده است.

تاتار ادامه داد: مرز پرویزخان مورد علاقه مردم و تجار اقلیم کردستان عراق به دلیل اشتراکات مهم مردم ۲طرف هم جوار مرز است و از اطمینان و پایداری خاصی برخوردار است.

او ادامه داد: در کنار مرز رسمی پرویزخان منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد که درخواست می‌کنیم با کمک‌های مجموعه دولت و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب وگیلانغرب در مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تبدیل شود که یک ظرفیت مهم برای توسعه صادرات و نیازمند توجه است.

فرماندار قصرشیرین گفت: وجود شهرک‌های صنعتی، معادن و تولیدات کشاورزی می‌تواند باعث توسعه درون، بدون اتکا به بیرون باشد و بهره برداری از این ظرفیت‌ها نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار