طی سفر به بیروت؛

مکرون: کمک‌های بیشتری طی روز‌های آینده به لبنان ارسال خواهیم کرد

رئیس جمهور فرانسه وارد بیروت شد و بر ارائه کمک‌های بین‌المللی بیشتر به لبنان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (پنج‌شنبه) از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در فرودگاه بین المللی رفیق حریری استقبال کرد.

مکرون در سخنانی پس از ورود به فرودگاه بیروت گفت: به زودی از محل انفجار در بیروت بازدید خواهم کرد. در سطح اروپا کمک بیشتری به لبنان ارائه خواهیم کرد.

مکرون افزود: در مورد کمک به لبنان با مقامات این کشور هماهنگ هستیم. امیدواریم کمک‌های بین‌المللی به لبنان تقدیم شود.

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه اولین قربانی این انفجار مردم لبنان هستند، بر ارسال تیم‌های نجات بیشتری از این کشور به لبنان تاکید کرد.

او افزود: باید فساد پایان یابد و اصلاحات به عنوان شرطی برای حمایت آغاز شود. گفت‌وگو‌های صریحی در این باره خواهیم داشت و باید مسئولیت‌ها مشخص شود.

مکرون با اشاره به اینکه لبنان با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است، اعلام کرد: این کشور به کمک‌های فوری نیاز دارد و اگر نتواند اصلاحات لازم را انجام دهد درد و رنج مردمش تداوم خواهد یافت.

او تاکید کرد که ارسال کمک‌های فرانسه، اروپا و بین‌المللی را در روز‌های آینده به لبنان ترتیب خواهد داد.

در پی انفجار عصر روز سه شنبه در بندر بیروت که منجر به کشته شدن ۱۳۷ نفر و مجروح شدن بیش از پنج هزار نفر از شهروندان لبنانی شد، تعداد زیادی  از کشورها اقدام به ارسال کمک‌های انسان دوستانه پزشکی به لبنان کردند و  در همین راستا ایران نیز تاکنون دو محموله کمک‌های انسان دوستانه به این کشور ارسال کرده است.

تاکنون علت وقوع این انفجار مشخص نشده است و دستگاه قضایی این کشور اعلام کرده طی پنج روز آینده نتایج تحقیقات اولیه را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار