شرمن: سیاست فشار حداکثری ما را در بدترین نقطه قرار داده است

مذاکره کننده ارشد آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران اعلام کرد سیاست فشار حداکثری ترامپ هیچ دستاوردی جز مقاومت بیشتر تهران نداشته است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، با انتقاد دوباره از راهبرد فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ اذعان کرد این راهبرد اکنون این کشور را در بدترین نقطه قرار داده است.

قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی در نشست امنیتی آسپن یادآور شد که سیاست فشار حداکثری هیچگاه ایران را به مذاکره نزدیک نکرده است.

شرمن مدعی شد ما اکنون توافقی در دست نداریم و ایران اورانیوم با درجه غنای بیشتری در دست دارد. ایران سانتریفیوژ‌های بیشتری در اختیار دارد و همچنان به حمایت از نیرو‌های نیابتی در منطقه ادامه می‌دهد. آن‌ها بازیگری مسئول در سطح بین المللی نیستند.

شرمن در ادامه اظهار کرد: از دولت ترامپ برای اعمال فشار حداکثری ممنونم، اما آنچه از این سیاست نصیب آن‌ها شد همانطور که برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اذعان کرد مقاومت است.

عضو سابق وزارت خارجه آمریکا افزود دولت ترامپ تاکتیک‌هایی را دنبال کرده، اما هدف استراتژیک آن‌ها مشخص نیست. آن‌ها می‌گفتند هدف ما تغییر رژیم نیست، می‌گفتند برای انجام مذاکره اهرم بهتری ایجاد می‌کنند، اما به عقیده من همانطور که همه ما می‌دانیم ایران به هیچ وجه به مذاکره نزدیک نشده است؛ بنابراین ما در بدترین نقطه قرار داریم.

شرمن پیش از این نیز طی یادداشتی در نشریه «فارن پالیسی» سیاست فشار حداکثری ترامپ در قبال ایران را شکستی دردناک و هزینه‌بر ارزیابی کرده بود.

دولت واشنگتن از ماه‌ها پیش با طرح دستاویز نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تلاش می‌کند بستر جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران را فراهم کند. اما به اذعان خود مقامات آمریکا این قطعنامه همراهی چین و روسیه را با خود نخواهد داشت.

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید تسلیحات نظامی از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت. آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت نگران پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر امسال هستند و برای جلوگیری از اجرای آن در تلاشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
عجب غلطی کرد این ترامپ مسخره
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ببینید :
وقتی میگم دولت ها در آمریکا هیچ فرقی باهم ندارند و فقط لهجه شون فرق داره واسه همینه .
_وندی شرمن نمیگه سیاست فشارحداکثری ترامپ؛ میگه سیاست فشار حداکثری ما !

تاجزاده چقدر نادانی آخه
آخرین اخبار