زرین آمیزی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

شرکت ۳۲۰ هزار نفر در اولین روز کنکور کارشناسی ارشد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان رقابت بیش از ۳۲۰ هزار نفر در اولین روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد شرکت کنندگان در کنکور ارشد در اولین روز آزمون بیان کرد:کنکور کارشناسی ارشد امروز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه در ۸۰ شهرستان و ۲۳۶ حوزه امتحانی برگزار شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: این آزمون بدون تاخیر و راس ساعت ۸ و نیم شروع شد و تا امروز تعداد  ۵۱۳ هزار و ۶۴۷ نفر حدود ۸۰ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

زرین آمیزی در ادامه درباره آمار داوطلبانی که طی امروز در جلسه آزمون شرکت کردند، اضافه کرد: تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب برای رقابت در ۳۳ رشته امتحانی در اولین روز آزمون شرکت کردند.  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند و ظرفیت این دوره ۱۵۷ هزار نفر است.

زرین آمیزی ادامه داد: پیامکی به منظور نظرسنجی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی امروز به داوطلبان ارسال خواهد شد تا در این باره نظر سنجی صورت بگیرد.

او در ادامه بیان کرد: داوطلبانی که در دو روز آینده آزمون دارند و هنوز کارت ورود به جلسه را دریافت نکرده اند می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه و پرینت کارت اقدام کنند. داوطلبان برای حضور در آزمون باید کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار را به همراه داشته باشند.

گفتنی است، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم شهریور و نتایج نهایی آن نیز اواخر مهر اعلام می‌شود؛ بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر قرار دارد. پس از آن گروه فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر در رده بعدی قرار دارد همچنین در گروه علوم پایه تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و در گروه دامپزشکی ۳ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده اند.

نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد  اواخر مهر اعلام می شود؛ پس از آن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و .. می توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند. فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
پس ٣٢٠٠٠ نفر از باسوادترين دانشجوهاي مملكت كرونا گرفتن رفت پي كارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
٣٢٠٠٠ كرونايي اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
پروتکل !
هع
بیشتر جوک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
رعایت پروتکل های بهداشتی اصلا راضی کننده نبود لطفا الکی شعار ندهید