دیپلمات فرانسوی: کاهش تعهدات برجامی ایران، نتیجه اقدامات آمریکاست

دیپلمات ارشد سابق فرانسه ادعا‌های سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در خصوص نقض برجام از سوی ایران را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرارد آرود، سفیر پیشین فرانسه در سازمان ملل، واشنگتن و اراضی اشغالی کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را نتیجه مستقیم اقدامات آمریکا دانست.

جرارد آرود با درج پیام دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در حساب توییتر خود و انتقاد از آن نوشت: برجام موضوعی ماورای موضوعات هسته‌ای را پوشش نمی‌داد. اروپایی‌ها اعلام کردند با تکمیل برجام با آمریکا به موضوعات دیگر نیز رسیدگی می‌کنند. نقض این توافق از سوی ایران به این دلیل صورت گرفت که آمریکا این کار را کرد.

در پیام سفیر آمریکا در اراضی اشغالی که مورد انتقاد آرود قرار گرفت، ادعا می‌شود: با توجه به نحوه استفاده ایران از برجام برای توسعه موشک‌های بالستیک و پیشبرد تروریسم در یمن، سوریه، عراق و لبنان، حفظ شعار «مرگ بر اسرائیل» و نقض خودِ توافق، چنین موضعی غیرقابل تحمل است.

گفتنی است ایران در حالی متهم به نقض برجام می‌شود که دولت آمریکا در می‌ سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و تعهدات خود ذیل این توافق را زیر پا گذاشت. به دنبال آن واشنگتن در قالب کارزار فشار حداکثری علیه ایران تمامی تحریم‌های لغو شده بر اساس برجام را از سر گرفت و تلاش کرد با تحمیل تروریسم اقتصادی علیه تهران، کشورمان را در راستای مقاصد خود به پای میز مذاکره بکشاند؛ تلاشی که تا به امروز نافرجام بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار