آموزش و تکمیل زیرساخت ها اولویت هیئت کوهنوردی اصفهان در سال جاری

رییس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۹ در کنار سایر فعالیت‌ها سعی داریم در تکمیل زیرساخت‌ها و آموزش پیش قدم باشیم.

مهدی نصر اصفهانی رییس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان در دو بخش همگانی شامل، کوهنوردی و کوهپیمایی و صعود‌های ورزشی تخصصی سنگنوردی فعال است.

او ادامه داد: جامعه کوهنوردی استان اصفهان بالغ بر ۱۳ کمیته مستقل دارد که در قالب دره نوردی، غارنوردی، اسکی کوهستان، کوهپیمایی و صعود‌های ورزشی فعالیت می‌کنند.

رییس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان اصفهان بیان کرد: یکی از تاثیرگذارترین اقدامات ما قانون‌مند کردن گروه‌های غیرمجاز و افرادی بود که به صورت غیرمجاز و غیرفنی از فضای کوه استفاده می‌کردند.

نصراصفهانی افزود: بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از جامعه ورزشی کشور در حوزه کوهنوردی استان اصفهان فعالیت می‌کنند و توانسته ایم با سازمان دهی، تقویت و توسعه زیرساخت‌های ورزش کوهنوردی و صخره نوردی گام‌های مهم و اساسی در حوزه این ورزش برداریم و خوشبختانه ورزشکاران ما جز قهرمانان کشوری این رشته ورزش محسوب می‌شوند.

او عنوان کرد: توانسته ایم حوادث را در کوه صفه اصفهان که بعنوان یک نماد، کوهنوردان کلان شهر اصفهان و سایر شهر‌ها از ظرفیت طبیعی آن استفاده می‌کنند به حداقل برسانیم و آموزش‌های رایگان مربیان متخصص را در اختیار علاقمندان به کوهنوردی در کوه صفه قرار دهیم.

رییس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: ظرفیت‌های کوهنوردی استان اصفهان مانند کوه‌های دنا، کرکس، شاهان کوه و مدرسه کوهنوردی دالانکوه فرصت‌های بسیار مناسبی برای رشد و پایه گذاری این ورزش در اصفهان محسوب می‌شوند که در سال ۱۳۹۹ در کنار سایر فعالیت‌ها سعی داریم در تکمیل زیرساخت‌ها و آموزش پیش قدم باشیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.