شهادت اسیر یمنی بر اثر شکنجه در زندان‌های سعودی

کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن از شهادت یک اسیر یمنی بر اثر شکنجه در زندان‌های ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که «عبدالله احسن ناجی الجریدی» اهل صنعا بر اثر شکنجه در زندان‌های ائتلاف سعودی به شهادت رسیده است.

در بیانیه کمیته امور اسرای یمن آمده است: این دومین جنایت از نوع خود در کمتر از یک ماه است که در سایه سکوت سازمان ملل روی می‌دهد و این در حالی است که سازمان ملل از هر جنایتی علیه اسرای یمنی در همان لحظه نخست مطلع شده است.

بر اساس گزارش این نهاد یمنی، ناجی الجریدی در سلامتی کامل به سر می‌برده و هیچگونه بیماری نداشته است و نام وی در میان اسرایی بوده که بر اساس توافق صورت گرفته قرار بود به زودی آزاد شوند.

کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن همچنین اعلام کرد: ما زمانی که بعد از ۵ سال جسد ناجی الجریدی که آثار شکنجه بر روی آن وجود داشت را دیدیم، شوکه شدیم.


بیشتر بخوانید


در این بیانیه آمده است: بعد از انجام آزمایش بر روی جسد ناجی الجریدی، تایید شد که علت فوت وی شکنجه وحشیانه بوده است.

روز یک مرداد نیز کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که «مختار علی الطریم الیوسفی» بر اثر شکنجه در یکی از زندان‌های ائتلاف سعودی در استان تعز جان باخته است.

کمیته امور اسرای یمن اعلام کرد که مزدوران سعودی حدود ۳ سال پیش الیوسفی را بدون هیچگونه اتهامی ربوده و در طول این سال‌ها او تحت شکنجه مزدوران سعودی قرار داشته است.

امروز پنج‌شنبه نیز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۳ خانواده یمنی را هدف حملات خود قرار دادند. «عامر المرانی»، فرماندار استان الجوف به شبکه المسیره گفته که در پی این حمله بیش از ۲۰ نفر به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند که بسیاری از آن‌ها کودکان و زنان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
Gajar
۱۳:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
همه اینها حادثه تروریستی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سعودي = داعشي
آخرین اخبار