مخالفت مجدد چین با قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنج‌شنبه بار دیگر مخالفت پکن را با قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنج‌شنبه و در جریان نشست مطبوعاتی خود بار دیگر بر مخالفت این کشور با قطعنامه آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی که درباره اقدام آمریکا مبنی بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت پرسیده شده بود، گفت: «چین قاطعانه از اقتدار قطعنامه شورای امنیت و کارآمدی برجام حمایت می‌کند. ما با تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت موافق نیستیم.»

وی افزود: «تمامی مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شامل موارد مربوط به تحریم تسلیحاتی باید به صورت جدی اجرا شود. چین به همکاری خود با طرف‌های مربوطه و جامعه بین‌الملل برای حفظ برجام و قطعنامه شورای امنیت، حمایت از چندجانبه‌گرایی و ارتقای حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.»


بیشتر بخوانید


آمریکا در ماه ژوئن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

روز چهارشنبه خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که آمریکا پیش‌نویس جدیدی را از قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت توزیع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار