نخستین دستگاه پیشرفته تصفیه فاضلاب در بهبهان به بهره برداری رسید

نخستین پکیج پیشرفته تصفیه فاضلاب به روش هیبریدبیو نانو تکنولوژی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در بهبهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان شامگاه پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب به روش هیبریدبیو نانو تکنولوژی شهرستان بهبهان گفت: پکیج تصفیه فاضلاب پیشرفته با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب در شبانه روز به منظور تصفیه فاضلاب خانگی در محدوده شهری وارد مدار بهره برداری شد.

او با بیان اینکه این تصفیه خانه از سوی شرکت دانش بنیان سورین داده افزار اروند که یکی از شرکت‌های متخصص و بومی استان است، اجرایی شده است، افزود: روش تصفیه در این پروژه در نوع خاص و منحصر به فرد بوده و سیستم تصفیه خانه به روش هیبرید بیو نانو تکنولوژی است.

حقیقی پور با اشاره به اینکه این پروژه برای اولین بار در سطح استان خوزستان برای ساماندهی بهداشتی و حفظ محیط زیست برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: سیستم تصفیه فاضلاب مذکور نیاز به اپراتور بهره برداری ندارد، فاقد بو بوده، لجن رسوب شده و سیستم گندزدایی نیز به این تصفیه خانه به روش ازن زنی است.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان ادامه داد: همچنین یکی از مزیت‌های قابل توجه این پکیج قابلیت جابه جایی در مناطق شهری است و از پساب خروجی این تصفیه خانه نیز به منظور آبیاری فضای سبز می‌توان استفاده کرد و با توجه به مشکلات شهرداری‌ها در تامین آب فضای سبز در فصل تابستان می‌تواند کمک شایانی به تامین آب فضای سبز داشته است.

این سامانه تصفیه فاضلاب ۵ ماه است که در مدار بهره برداری و مراحل تست است که بعد از گذراندن تمام مراحل و تست آزمایشی، رسما وارد مدار بهره برداری شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
امید است که مسئولین از ایده بومی شده حمایت کرده و این طرح را در سراسر استان خوزستان اجرا کنند .