نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی:

زیربنای ایجاد اشتغال توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی است

رحیمی گفت:حرکت به سمت ایجاد اشتغال تنها از گذرگاه مهارت آموزی و توجه ویژه به این آموزش‌ها محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مهارت شهرستان بانه که با حضور سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد گفت: حرکت به سمت ایجاد اشتغال تنها از گذرگاه مهارت آموزی و توجه ویژه به این آموزش‌ها محقق خواهد شد.

رحیمی بیان داشت: با توجه به خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و فاقد مهارت می‌توان با تلفیق علم و مهارت در دانشگاه‌ها و توانمند سازی این افراد جهت ورود به بازار کار نسبت به فضای کسب و کار کشور و استان کردستان امیدوار شد.

نماینده مردم  شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت عظیم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله وجود استاندارد‌های آموزشی متنوع، امکانات و تجهیزات مدرن و بهره گیری از مربیان مجرب و کارآمد می‌توان نسبت به توانمند سازی مهارتی افراد جویای کار و تربیت نیروی ماهر جهت ورود به بازار کار سرمایه گذاری ویژه‌ای را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شکل داد.

او با اشاره به باور عمیق قلبی خود به نقش مهم و اثرگذار آموزش‌های مهارتی در بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار در کشور گفت: با تعامل و رایزینی با سایر نمایندگان مجلس یازدهم تلاش خود را در راستای توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح کشور انجام خواهیم داد.

رحیمی بازنگری در ارائه آموزش‌های مهارتی و متناسب سازی این آموزش‌ها با نیاز بازار کار را زمینه ساز ایجاد جهش در بازار کسب و کار دانست و اظهار داشت: با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور و استان می‌توان نهایت بهره برداری از آموزش‌های مهارتی را در جهت توسعه اقتصادی کشور و استان برد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه به ویژه در میان جوانان بیان داشت: متاسفانه فرهنگ پشت میز نشینی به عنوان فرهنگ غالب در بین جوانان رسوخ پیدا کرده است که همین امر باعث غفلت این قشر از جامعه نسبت به آموزش‌های مهارتی شده است که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی ذیربط در کنار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جهت تحقق این مهم گام بردارند.

رحیمی حرکت به سوی کیفی سازی آموزش‌های مهارتی و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل نوین را از دیگر راهکار‌های زمینه سازی لازم در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح کشور برشمرد.

در پایان نماینده مردم شریف شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد همت جمعی شاهد ارتقاء وزن اجتماعی مهارت در سطح کشور و استان کردستان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.