ادعای استقرار سامانه اس-۳۰۰ روسیه در شمال لیبی

برخی منابع از مشاهده سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ روسیه در شمال لیبی خبر داده‌اند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر نیوز، برخی منابع از مشاهده سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ روسیه در نزدیکی شهر بندری و استراتژیک سرت در شمال لیبی خبر دادند.

به گفته شاهدان، تصویری از شرق شهر سرت ثبت شده است که حاکی از استقرار سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ روسیه است؛ اقدامی که پیش از این در لیبی مشاهده نشده است.

در حالی که برخی ادعا می‌کنند که این یک سامانه هوایی اس-۳۰۰ است، نشریه نظامی روسی Avia.Pro اعلام کرده است که این عکس لزوماً حضور سامانه در لیبی را تأیید نمی‌کند؛ زیرا تنها تأیید مالکیت رادار امکان پذیر است.

در بخشی از گزارش این نشریه آمده است: در حال حاضر، نمی‌توان اطمینان داد که این مجموعه اس-۳۰۰ است، زیرا فقط تایید مالکیت رادار آن امکان پذیر است. ولی با توجه به اینکه هواپیما‌های نظامی روسیه مرتب به لیبی پرواز می‌کنند و در پایگاه‌های هوایی تحت کنترل ارتش ملی لیبی فرود می‌آیند، می‌توان در خصوص حضور متخصصان ارتش روسیه تا حدودی اطمینان حاصل کرد.

استقرار سامانه اس-۳۰۰ روسیه در شمال لیبی+عکس

ارتش ملی لیبی در مورد ادعای استقرار سامانه هوایی اس -۳۰۰ در سرت اظهار نظری نکرده است.

لازم به ذکر است که مصر، کشور همسایه لیبی نیز از سامانه اس-۳۰۰ بهره می‌برد و با توجه به اتحاد آن‌ها با ارتش ملی لیبی، استقرار این سامانه امکان پذیر است.

پیش از این، یک منبع روسی مدعی توافق روسیه و ترکیه بر سر تشکیل کارگروه مشترک در لیبی شده بود.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت «طبرق» در شرق لیبی که خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار