دوغارون شاهراه تجاری افغانستان/صادرات ۱۵ هزار تن کالا از ابتدای سال ۹۹

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: افغانستان طی چهار ماه نخست امسال ۱۵ هزار تن کالای خود را در قالب ترانزیت از طریق مرز دوغارون به کشور‌های مختلف صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید محمدی رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: افغانستان طی چهار ماه نخست امسال ۱۵ هزار تن کالای خود را در قالب ترانزیت از طریق مرز دوغارون در شرق این استان و بنادر جنوبی و مرز‌های غربی ایران به کشور‌های مختلف صادر کرد.

او افزود: این مقدار کالا به وسیله ۶۱۰ دستگاه کامیون در قالب کالای ترانزیت وارد کشور شده است که از این تعداد ۳۴ دستگاه کامیون کالا‌های صادراتی افغانستان را از مرز‌های غربی به ترکیه منتقل کرده و مابقی به بنادر جنوبی کشور رفته‌اند.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به توسعه کریدور‌های تجاری مختلف در کشور اشاره کرد و ادامه داد: کشور افغانستان با بهره گیری از این گذرگاه‌ها اقدام به صادرات و واردات کالا از مسیر ایران کرده است و توسعه محور تجاری شرق ایران از جمله محور‌های دارای مزیت برای کشور افغانستان است.
 

بیشتربخوانید

 
محمدی بیان کرد: در حالی که پارسال ۱۱ دستگاه کامیون از بندر چابهار بار ترانزیتی به مرز دوغارون منتقل کرد از ابتدای سال تاکنون ۲۵۶ دستگاه کامیون در این مسیر ترانزیت کالا انجام دادند.

او تصریح کرد: هرچند بیشترین حمل کالای ترانزیت در مسیر بندر چابهار به افغانستان به دلیل کوتاهی مسیر از مرز میلک انجام می‌شود، اما این آمار نشان دهنده رونق چشمگیر ترانزیت و توسعه محور تجاری شرق در خراسان رضوی است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.