الیوت آبرامز جانشین برایان هوک کیست؟

در پی شکست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، هوک نماینده آمریکا در امور ایران به زودی استعفا ‌می‌کند و اليوت آبرامز جانشین او می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الیوت آبرامز، سیاستمدار آمریکایی که متهم به گمراه کردن کنگره آمریکا در ماجرای ایران کنتراست، جایگزین برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شد.

آبرامز در سال ۲۰۱۹ به دستور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا انتخاب شد و در حال حاضر، علاوه بر سمت جدید خود، این مقام را نیز حفظ خواهد کرد.

او سابقه فعالیت در دولت‌های رونالد ریگان و جرج دابلیو بوش را دارد و اینک فعالیت خود را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا ادامه می‌دهد.

آبرامز هفتاد و دو ساله متولد ژانویه سال ۱۹۴۸ در دوران بوش و ریگان در سیاست خارجی نقش داشت. آبرامز در جریان ماجرای ایران کنترا در دوره ریاست جمهوری ریگان به اتهام پنهان کردن اطلاعات از کنگره مجبور به پاسخگویی در مقابل نمایندگان شد، اما توسط جرج اچ دابلیو بوش مورد عفو قرار گرفت.

او که دیدگاه‌های سیاسی نومحافظه کاری دارد از ایده جرج بوش برای حمله به عراق حمایت کرد و به او در طراحی تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ کمک کرد.

آبرامز روابط نزدیکی نیز با لابی‌های حامی اسرائیل دارد و عضو شورای یادبود هولوکاست در آمریکاست.

همچنین، آبرامز در تلاش برای برنامه‌ریزی کودتا علیه هوگو چاوز، رئیس جمهور چپگرای آن کشور نقش داشته است. آبرامز به قدری کارنامه ننگینی دارد که از او در نشریات چپ آمریکایی، چون «نیشن» با عنوان «جنایتکار جنگی» و «عامل نسل زدایی» یاد می‌شود.

نماینده جدید آمریکا در امور ایران، در انتخابات سال ۲۰۱۶ از تد کروز و مارکو روبیو حمایت کرد. او در حالی به این سمت منصوب شده است که در ابتدا از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۹:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
آبر امزبسیار بسیار بی رحم وخطر ناک است لازم است برادران سپاه قدس مراقب باشند و البته گزینه خوبی است برای تلافی کارهای بد آمریکا اگر بشه سربازان گمنام امام زمان شکارش بکنند زربه مهلک بر دهان آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
این هم تاریخ مصرف ش گذشته مدتی برای هارت و پورت بر سر کار است تا دوره ریاست بعدی کنار برود
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۳:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری میرسد.
مشتی وحشی حیوان صفت که واسه زدن ایران و ایرانی متحد شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ننگ بر بریان هوک
آخرین اخبار