اجرای رزمایش مواسات با رنگ و بوی حسینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در استان موقوفات خوبی برای برگزاری عزاداری‌های حسینی داریم که امسال اجرای نیات واقفان را به اجرای رزمایش مواسات سوق می دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز (۱۶ مرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های محرم در حداقل ۲۰ بقعه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: محرم امسال مراسم عزاداری امام حسین (ع) تعطیل نمی‌شود، هرچند به دلیل توصیه‌های کادر درمان ممکن است برنامه‌ها با محدودیت برگزار شود و می‌کوشیم بیشتر برنامه‌ها را به سمت فضای مجازی ببریم.

او گفت: محرم و صفر امسال متاثر از بیماری کرونا، شرایط متفاوتی خواهد داشت، چون مثل سال‌های قبل نمی‌توانیم مبلغ دعوت کنیم و برنامه‌های تجمعی تدارک ببینیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه ماه محرم یکی از ماه‌های پرکار برای مجموعه اوقاف است، گفت: در استان موقوفات خوبی برای برگزاری عزاداری‌های حسینی داریم که امسال اجرای نیات واقفان را به اجرای رزمایش مواسات سمت و سو خواهیم داد. اگر محرم و صفر امسال نمی‌توانیم به خاطر اوضاع و احوال کرونایی عزاداری‌های حسینی را با حضور گسترده مردم برگزار کنیم، کار‌ها را به سمت توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و غذای گرم سوق می‌دهیم.

او با بیان اینکه مجموعه اوقاف استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده، گفت: برای محرم هم حداقل پنج هزار بسته معیشتی توزیع خواهیم کرد.

صالحی سپس با اشاره به برگزاری برنامه‌های دعای عرفه، نماز عید قربان و ... با محدودیت‌های فراوان به دلیل شرایط کرونایی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان، گفت: برای گرامیداشت عید غدیر هم در استان برنامه‌های مفصلی تدارک دیده بودیم که به دلیل توصیه‌های کادر سلامت مبنی بر محدودیت برگزاری تجمعات، برنامه‌های عید غدیر هم با محدودیت برگزار خواهد شد.

صالحی با اشاره به برگزاری ۳۸ محفل مجازی از سوی مجموعه اوقاف در این ایام، گفت: همچنین شش کاروان شادی را هم راه انداختیم، چون به دلیل مقابله با شیوع کرونا نمی‌توانستیم ویژه برنامه‌های عید غدیر را در بقاع متبرکه برگزار کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به ماموریت اوقاف در برگزاری مسابقات قرآنی، گفت: اگرچه امسال به دلیل شیوع کرونا مرحله بین المللی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف برگزار نشد، اما مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه برگزار کردیم.

او اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد کل شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی به دو هزار نفر هم در استان کرمانشاه نرسید، با این حال جزو استان‌های پیشرو در برگزاری این مسابقات بودیم که ۴۰۸ نفر از شرکت کنندگان هم از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

او اشاره‌ای هم به اجرای ویژه برنامه مهر تحصیلی با هدف تهیه بسته‌های تحصیلی برای دانش آموزان بی بضاعت از سوی مجموعه اوقاف داشت و گفت: سال گذشته حدود هفت هزار بسته مهر تحصیلی را توزیع کردیم که امسال هم در همین حدود توزیع بسته‌ها را خواهیم داشت.

او در ادامه با اشاره به راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان، گفت: هم اکنون ۱۰ نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در بقاع متبرکه استان راه اندازی شده که بقاع متبرکه را به نیروگاه‌های کوچکی تبدیل کرده، به نحوی که هماکنون بقاع متبرکه ۲۰۰ کیلووات انرژی پاک تولید می‌کنند.

 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.