نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی:

اعتراضات کارگران هفت‌تپه صنفی، به‌حق و مشروع است

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات کارگران هفت‌تپه صنفی، به‌حق و مشروع است. خواسته کارگران را می‌شود در ۲ مقوله تقسیم کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران هفت‌تپه تاکنون ۵۲ روز تجمع اعتراضی داشتند و اعتراضات کارگران صنفی، به‌حق و مشروع است که در چهلمین روز با صحبت‌هایی که با کمیسیون اصل ۹۰ داشتیم به اتفاق ۳ نفر از اعضای این کمیسیون در شرکت حضور پیدا کردیم و با آن‌ها گفت و گو و مشکلات را بررسی کردیم.

او بیان داشت: در برنامه کوتاه‌مدت لازم است بروز رسانی حقوق را انجام دهیم. حقوقِ ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیرماه پرداخت نشده است. همچنین مسئله کشت باید حل شود. نیشکر تقویم زمانی دارد و اگر در زمان مشخص کشت صورت نگیرد تا یک سال دیگر نمی‌توانیم کشت را انجام دهیم و ضرر زیادی به شرکت و شریان اقتصادی زده می‌شود.

کعب عمیر افزود: موضوع سوم بیمه تأمین اجتماعی کارگران را پیگیری کردیم و تا آخر تیرماه را تمدید کردیم، اما برای تمدید مجدد سازمان تأمین اجتماعی اجازه نداد به این خاطر که حدود ۵۳۰ میلیارد تومان این سازمان از شرکت نیشکر طلب دارد. این مسئله را نیز بررسی کردیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورا اسلامی گفت: خصوصی‌سازی در این شرکت موفقیت‌آمیز نبوده و سازمان خصوصی‌سازی بدون بررسی صلاحیت کارفرما این شرکت را واگذار کرد که این موضوع کم‌لطفی در حق شهرستان و استان است و جلساتی در حضور فرماندار و شورای تأمین استان این مسئله را بررسی و موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ به اتفاق تعدادی از نمایندگان کمیسیون اجتماعی بررسی کردیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس به صورت تخصصی این موضوع را از ماه قبل شروع به پیگیری کرد چرا که روابط کار و کارگری در حیطه و تخصص کمیسیون اجتماعی است و در حضور معاون مجلس شورای اسلامی جلسه برگزار شد و سایر نمایندگان، دیوان محاسبات کشور، نمایندگان کارگری و سازمان بازرسی و سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند و موضوع را بررسی کردیم.

او افزود: شخصاً به معاون سازمان خصوصی‌سازی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس جلسه تأکید داشتم که اجازه نمی‌دهیم که شرکت به شخصی حقیقی واگذار بشود. من گزینه‌های خودم را که چند نهاد دولتی هستند، معرفی کردم. سازمان خصوصی‌سازی تقریباً پذیرفته که این افراد اهلیت و صلاحیت ندارند و این شرکت را باید به گروهی توانمند بدهند که بتوانند به نحو احسن مدیریت کنند که در این راستا مسئولان نیز قول پیگیری دادند.

 کعب عمیر بیان دشات: حقوق پرسنل، بیمه تأمین اجتماعی و کشت در کوتاه‌مدت باید حل شوند. سازمان خصوصی‌سازی پولی ندارد که بخواهد حقوق پرداخت کند. قرار شد با شریعتمداری وزیر تعاون از بیمه بیکاری مشاغل مبتلا به کرونا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت نیشکر تزریق کند تا برنامه کوتاه‌مدت را انجام دهیم. برای تمدید دفترچه‌ها مقرر شد تا آخر سال ۹۹ دفترچه‌ها تمدید شوند.


بیشتر بخوایند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه کلی جلسه آینده، راهکار اساسی و حل شرکت نیشکر هفت‌تپه به صورت اساسی خواهد بود. این وعده و قول را به کسانی که به من رأی دادند و کسانی که رأی ندادند می‌دهم که در کنار کارگران خواهم بود و این مسئله را با صورت ریشه‌ای حل خواهم کرد تا بتوانیم این شرکت را به نهاد یا سازمان دولتی واگذار کنیم و از خصوصی‌سازی یا رهاسازی صورت گرفته خارج کنیم.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.