آیت الله فلاحتی:

غدیر، عید اعظم مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نمازجمعه رشت گفت: غدیر، عید اعظم مسلمانان و بشریت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: همه ما نیازمند موعظه در زندگی هستیم تا شیطان بر ما مستولی نشود.

او به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط نمازگزاران جمعه اشاره کرد و افزود: یکی از مراکزی که دعا در آن مستجاب می‌شود نمازجمعه است.

امام جمعه رشت با اشاره به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: روز خبرنگار را به تمام اهالی محترم رسانه و خبرنگاران عزیز که فعالیت پر مشقتی متحمل می‌شوند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

آیت الله فلاحتی ۱۸ مرداد ماه را مصادف با عید سعید غدیر و اعظم مسلمانان و بلکه بشریت دانست و تصریح کرد: با تعیین امام علی (ع) تمام کافران مایوس شدند.

او دوشنبه هفته آینده را مصادف با ولادت امام موسی بن جعفر (ع) ذکر کرد و گفت: امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند کسی که مزه رنج و سختی را نچشیده باشد، نیکی و احسان در زندگی او جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در عید قربان افزود: رهبر معظم انقلاب ۵ نکته را اعلام کردند و در موضوع نخست فرمود دشمن ۴ هدف اساسی کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و جانبی را دنبال می‌کند.

آیت الله فلاحتی به اهداف کوتاه مدت دشمن مبنی به ستوه آوردن ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در اهداف میان مدت به دنبال مانع شدن از پیشرفت کشور است.

او با بیان اینکه به ورشکستگی کشاندن و متلاشی کردن اقتصاد ایران از اهداف بلندمدت دشمن است، ادامه داد: در هدف جانبی می‌خواهند رابطه جمهوری اسلامی را با مقاومت در منطقه قطع کنند هر قدر آمریکا و صهیونیست‌ها تلاش کردند، اما پایگاه ایران اسلامی بین ملل اسلامی و دیگر ملت‌ها قوی‌تر شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به موازات تحریم جریان تحریف حقایق وجود دارد، اظهار داشت: تحریف حقایق شگرد دشمن است بنابراین کسی که فریب شیطان را می‌خورد افکار او شیطانی می‌شود.

آیت الله فلاحتی به وجود برخی افراد و مدیران ناکارآمد در بعضی از دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: عده‌ای نادان می‌گویند دست بیعت دادن با شیطان و ظالمان جهانی می‌تواند ما را از مشکلات اقتصادی دور کند، اما خیانت افراد را نباید پای نظام و مردم نوشت.

او با اشاره به اینکه ضربه زدن به روحیه مردم از اهداف تحریف واقعیت‌های انقلاب و نظام توسط دشمنان است، بیان داشت: اگر جریان تحریف شکست بخورد به طور قطع جریان تحریم شکست می‌خورد بنابراین دست بیعت دادن با شیطان و ظالمان جهانی می‌تواند ما را از مشکلات اقتصادی دور کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به باور ملت ایران به اسلام، خون شهیدان و رهبری اشاره کرد و گفت: مردم ما هیچگاه از انقلاب دست بر نمی‌دارند.

آیت الله فلاحتی همچنین تصریح کرد: نمی‌توانیم نقش آمریکا و صهیونیست‌ها را در فاجعه لبنان نادیده بگیریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.