اعزام ۲۰ تانکر حامل گازوئیل از عراق به لبنان

هیئت گذرگاه‌های مرزی عراق از اعزام ۲۰ تانکر حامل گازوئیل به لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، هیئت گذرگاه‌های مرزی عراق امروز جمعه اعلام کرد ۲۰ کامیون تانکردار حامل گازوئیل به دستور نخست وزیر این کشور به لبنان اعزام شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی این هیئت منتشر شده، آمده است: در راستای دستور‌های مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و با نظارت مستقیم «عمر عدنان الوائلی» رئیس هیئت گذرگاه‌های مرزی، اقدامات اداری در گذرگاه مرزی القائم برای خروج کمک‌های ارسال شده از دولت عراق برای ملت برادر لبنان به انجام رسید که این در راستای بیان همبستگی بشردوستانه و برادرانه میان دو کشور و به منظور عبور از مشکلات پس از انفجار‌های اخیر و خسارت‌هایی است که این حادثه در بیروت برجای گذاشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این کمک‌ها در چارچوب اعزام ۲۰ کامیون تانکر دار حامل گازوئیل با نظارت مدیر گذرگاه‌های مرزی و مدیر مرکز گمرکی و ادارات عامل و همچنین تسهیل عبور این کامیون‌ها از مرز‌های عراق از گذرگاه مرزی بوکمال در طرف سوری با هدف رسیدن آن به مقصد نهایی خود که لبنان باشد، صورت گرفته است.

گفتنی است در پی انفجار مهیب در بندر بیروت که روز سه شنبه به وقوع پیوست، تاکنون بیش از ۱۵۵ نفر جان خود را از دست داده و هزاران نفر نیز مجروح شدند. آمار مجروحین به حدی بالا بوده که ظرفیت بیمارستان‌های لبنان پر شده است. همچنین شدت انفجار روز سه شنبه آنچنان زیاد بوده است که ساکنین جزیره قبرس در فاصله بیش از ۲۵۰ کیلومتری از بیروت هم آن را احساس کردند. ساکنان اردن نیز گفته‌اند که در ابتدا تصور کرده‌اند، زلزله‌ای در این کشور روی داده است.

هنوز تحقیقات در لبنان برای کشف علت اصلی حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار