خبرنگاران پیشروان اصلی در فرهنگ سازی مقابله با کرونا

استاندار اردبیل گفت: خبرنگاران پیشروان اصلی اطلاع رسانی درفرهنگ سازی مقابله با کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گفت: خبرنگاران در تمام مراحل با اطلاع رسانی به مردم و مسوولان پیگیر مطالبات مردم بوده اند و با آگاهی بخشی در رفع مشکلات نقش تاثیر گذاری داشته اند.

او با اشاره به تاثیر اطلاع رسانی در مواقع حساس از جمله فرهنگ سازی مقابله با کرونا از خبرنگاران به عنوان پیشروان این عرصه یاد کرد.

استاندار اردبیل افزود:خبرنگاران در موقعیت‌های مختلف در امر اطلاع رسانی پیشرو بوده اند و در این راستا تسلیم کمبود‌ها نشده اند.

بهنامجو گفت: در موج اول کرونا در استان پیام‌های هشدار و فرهنگ رفتار در وضعیت کرونایی توسط خبرنگاران و رسانه‌ها انجام گرفت و نتیجه موفقیت آمیزی در کنترل کرونا حاصل شد.

او اظهار کرد: در حال حاضر هم که با پیک دوم کرونا در استان مواجه هستیم لازم است روند اطلاع رسانی با قوت پیشین ادامه یافته و نحوه مقابله با کرونا و تطبیق شیوه زندگی با این وضعیت فرهنگ سازی شود.

بهنام جو گفت: خبرنگاران و رسانه‌های استان در این مرحله نیز با غلبه بر مشکلات و ادامه روند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گام مهمی در راستای مسوولیت اجتماعی خود برخواهند داشت.

استاندار اردبیل رسالت خبرنگاران را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خطیر دانست و افزود: خبرنگاران در راستای فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف نقش مهمی در کاهش مسائل اجتماعی بر عهده دارند.

بهنامجو تقویت حوزه فرهنگ در استان را ضروری دانست و از رسانه‌ها و خبرنگاران را مهم‌ترین نقش آفرینان این اقدام عنوان کرد.

او در ادامه با اشاره به مشکلات صنفی مطرح شده خبرنگاران استان از پیگیری برای رفع این مسائل خبر داد.
اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در سخنان جداگانه‌ای مشکلات مطبوعات از جمله نبود مکان دایمی، مشکل مسکن و مطالبات نشریات از دستگاه‌های اجرایی را بیان کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.