داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی از ظرفیت های بالای کشاورزی در استان کرمانشاه است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای بخش کشاورزی استان گفت: این بخش توان رفع مشکلات بیکاری و مسایل اقتصادی مردم را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی، به وسعت ۲.۵ میلیون هکتاری استان اشاره کرد وگفت:از این میزان ۹۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.

او داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان را از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد.

او قرار گرفتن استان کرمانشاه در جایگاه اول بیکاری کشور را با وجود این ظرفیت ها و پتانسیل ها برازنده کرمانشاه ندانست و گفت: ما از اصحاب رسانه درخواست می کنیم که در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان در سطح ملی و بین المللی به ما کمک کنند.

او انتظار دیگر مجموعه جهاد کشاورزی استان از رسانه ها را معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کمک به اجرای درست برنامه های تدوین شده دانست و اعلام کرد که ما در این سازمان از هرگونه نقد، انتقاد و پیشنهادی استقبال می کنیم و همیشه پاسخگوی اصحاب رسانه بوده و هستیم.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از خبرنگاران و رسانه ها به عنوان یاروان دلسوز مدیران و دستگاه های اجرایی نام برد و گفت: معتقدیم که مسیر پیشرفت، توسعغه و تعالی سازمان ها با همراهی و تعامل با رسانه ها و خبرنگاران اتفاق می افتد.

حاتمی از رسانه ها خواست عملکرد سازمان جهاد کشاورزی را نقد کنند و برای توسعه این بخش به مسئولان این سازمان راهکار پیشنهاد دهند.

او بخش کشاورزی کرمانشاه را مستعد و توانمند دانست و گفت: این استان دارای ذخایر ارزشمندی در این بخش است که نه تنها توان تامین نیازهای مردم استان را دارد بلکه اکنون نیز نیاز مردم دیگر استان ها را تامین می کند و حتی بخشی از تولیدات استان هم به خارج از کشور صادر می شود.

او معرفی درست بخش کشاورزی را یکی از رسالت های سازمان جهاد کشاورزی دانست و گفت: از خبرنگاران و رسانه ها نیز درخواست می کنیم در این راستا ما را کمک کنند. 
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار