خبرنگار، عنصر متعهد و دردمند جامعه

معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد گفت: خبرنگار با تولید خبر به جامعه خدمت کرده و فرهنگ جامعه را ارتقاء می‌دهد.

مهدی سلطانی معاون خبر صدا و سیمای مرکز یزد در در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،، گفت: رسالت خبرنگار امروز بی تفاوت نبودن به درد‌های جامعه است، درد‌هایی از جنس ناآگاهی که درمانش به دست خبرنگاران است.

سلطانی با اشاره به مساله کمبود شفافیت در جامعه افزود: خبرنگار همچون ذره بینی است که با تمرکز بر مسائل، وظیفه دارد موضوعات را دقیق‌تر و شفاف‌تر به گوش جامعه خویش برساند.

معاون خبر صدا و سیمای یزد در روز خبرنگار ضمن ارائه گزارش از عملکرد این سازمان در حوزه خبر بیان کرد: خبر صدا و سیمای مرکز یزد از دو بخش اصلی تشکیل شده، اتاق خبر و باشگاه خبرنگاران جوان که در حوزه آموزش نیز فعالیت دارد.

او افزود: روزانه حدود ۴۰ خبر با اولویت خواسته‌های مردمی در مرکز صدا و سیمای یزد به دست خبرنگاران اتاق خبر و باشگاه خبرنگاران جوان تولید شده که در بخش‌های مکتوب، صوتی و تصویری منعکس می‌شوند.

معاون خبر صدا و سیمای یزد مهمترین هدف بخش خبر مرکز یزد را اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مهمی که مورد توقع مخاطبان است دانست و گفت: مشکلات مردمی اولویت مرکز است که تا حصول نتیجه تلاش خود را ادامه می‌دهیم.

به گفته سلطانی افزایش توانایی حرفه ای، جسارت و شجاعت مهمترین چالش‌های پیش روی خبرنگاران بوده که با ممارست بر اصول تئوری قابل دسترسی است.

او افزود: محافظه کاری، خودسانسوری و وابستگی به ارگان‌های خاص از مشکلات حوزه خبرنگاری حال حاضر است در حالی که هویت خبرنگار در ورود به بخش‌های پر ریسک شکل می‌گیرد.

معاون خبر صدا و سیمای یزد خاطر نشان کرد: که شهروندان با ارسال سوژه‌های خبری خود در بخش شهروند خبرنگار سایت yazdiribnews.ir و یا راه‌های ارتباطی سازمان: تلفن ۳۸۲۲۱۰۴۲، روابط عمومی ۱۶۲ و پیام ۰۹۱۰۸۹۹۴۷۹۰ می‌توانند با بخش خبری سازمان صدا و سیمای یزد در ارتباط باشند.

انتهای پیام/و

برچسب ها: خبرنگار ، صدا وسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار