موضوع ولایت یک مسأله اساسی و حیاتی برای اسلام است

امام جمعه اندیکا گفت: موضوع ولایت یک مسأله اساسی و حیاتی برای اسلام است و اگر ولایت و امامت نباشد خود به خود خبری از نماز و روزه نخواهد بود.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی امام جمعه اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: موضوع ولایت یک مسأله اساسی و حیاتی برای اسلام است و  اسلام بر ۵ چیز بنا شده است؛ نماز، روزه،  زکات، حج و ولایت که اگر ولایت و امامت نباشد خود به خود خبری از نماز و روزه نخواهد بود.

او بیان داشت: اسلام منهای ولایت می‌شود اسلام آمریکایی! نظام استکباری با برخی دولت‌های اسلامی کاری ندارند بلکه مراودات زیادی هم دارند؛ چراکه آن دولت‌های اسلامی از نعمت ولایت بی بهره اند و نتیجه آن می‌شود سازش و تسلیم و زانو زدن در مقابل زورگویی‌های آن‌ها. اما نظام اسلامی ایران با آموزه‌های مکتب ولایت أهل بیت (ع) عزتمندانه در مقابل زورگویی آن‌ها ایستاده و خواهد ایستاد.

حجت الاسلام موسوی افزود: با توجه به آیه‌ای که در غدیرخم نازل شده است، معرفی علی بن ابی طالب (ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) و ولایت او و ائمه بعد از او بر جامعه اسلامی بوده و غدیر خم فریاد مظلومیت و حقانیت علی بن ابی طالب (علیه السلام) است. روز موجودیت و هویت شیعیان است.

در طول تاریخ معاندین و دشمنان أهل بیت (ع) بار‌ها تلاش کردند که غدیر و یاد و نام علی بن ابی طالب (ع) فراموش شود، اما شیعیان مخلص آن حضرت نگذاشتند و از به بعد هم نخواهند گذاشت و تا زنده هستیم فریاد خواهیم زد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.