وزیر راه و شهرسازی در اصفهان؛

ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان

اسلامی گفت:الگوی پارک سوار و ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری که به همت شهرداری اصفهان در این شرایط دشوار انجام شده، قابل تقدیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در آئین افتتاح پارک سوار صفه و رونمایی از ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری، با بیان اینکه خدمت بی منت و پیوسته برای رفاه مردم جز تکالیف ممتاز دولت و نهاد‌های خدمتگزار مانند شهرداری است، اظهار کرد: این تفکر که پارک سواری وجود داشته باشد تا گره ترافیکی ایجاد نکند و اتوبوس‌هایی که رفاه مردم و مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت در آن پیش بینی شده باشد و ایجاد فرصت برای سفر به صورت دقیق را فراهم کند جز خدمات ماندگار مدیریت شهری است و باید پیوسته به آن پرداخته شود.

او با بیان اینکه امروز ارتقای کیفیت زندگی مردم در شهر‌ها در برنامه‌ریزی شهری برای وزارت راه و شهرسازی حائز اهمیت است، افزود: این امر با همکاری خود مردم سبب می‌شود که پیمایش‌های غیرضروری کاهش پیدا کند و وسایل حمل و نقل استاندارد با کیفیت، مورد استفاده مردم قرار گیرد و در تردد حداقل زمان و حداکثر بهینه سازی در انرژی را به ارمغان می‌آورد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: الگوی پارک سوار و ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری که به همت شهرداری اصفهان در این شرایط دشوار انجام شده، قابل تقدیر است و تکرار و افزایش این ظرفیت‌ها موجب بهبود کیفیت هوای شهر و سلامت مردم می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم شهر اصفهان را که به عنوان پایتخت میراث گرانبهای ایران و اسلام شناخته می‌شود به لحاظ معماری و شهرسازی در بستر تاریخ برای آیندگان توسعه دهیم.

او افزود: توسعه برای آیندگان و فراهم کردن زندگی مطلوب برای نسل آینده از امروز با دیدگاه‌های مدیریتی و تکرار میراث تاریخی و ارزش‌ها و فناوری‌های روز که از الزامات توسعه است، ایجاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن شهری، سیستم مدیریت هوشمند شهر و مدیریت شهرسازی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: در همین هفته با استان اصفهان تفاهم کردیم که رینگ قطار شهری پیرامون مجموعه بزرگ شهری اصفهان را که تا شهر علامه مجلسی، فولادشهر و اصفهان را کامل در بر می‌گیرد با مشارکت همه دستگاه‌ها بتوانیم سرمایه گذاری کنیم که فاز اول آن مترو بهارستان است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و از ادامه به مترو داخلی شهر وصل شود و برون شهر به اصفهان وصل خواهد شد.

امروز ۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا ۱۲ متری با استاندارد یورو ۴ و ظرفیت ۴۱ مسافر به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شد.

همچنین پارک سوار صفه که در ورودی جنوب اصفهان در منطقه ۶ احداث شده، همزمان با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و در روز عید غدیر افتتاح شد.

احداث این پارک سوار و تسهیل تردد شهروندان با ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر می‌تواند حجم بالایی از ورود خودرو‌های سواری به شهر را کاهش داده و سفر‌های درون شهری با خودرو‌های سواری و عموماً تک سرنشین را تبدیل به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کند که این به معنی کاهش چشمگیر ترافیک و آلودگی هوا خواهد بود.

عملیات احداث پارک سوار صفه از خرداد سال ۹۸ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع آغاز و با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۱۱ ماه آماده بهره برداری و سرویس‌دهی به شهروندان شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار