۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در استان نیازمند مقاوم سازی بوده و به عبارتی دیگر ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی نامناسب هستند.

علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وجود ۶ هزار فضای آموزشی با ۳۰ هزار کلاس درس در استان گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در استان جزو بنا‌های نیازمند تخریب و مقاوم سازی به شمار می‌روند و به عبارتی دیگر بیش از ۳۰ درصد این فضا‌ها نامناسب هستند.

او با بیان اینکه با احداث یک هزار و  ۳۳۱ کلاس درس طی پارسال رکورد جدیدی در استان خوزستان و کشور ثبت شد، افزود: امسال نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت تامین اعتبار دولتی و حمایت خیرین بیش از یک هزار کلاس درس ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود و فضا‌های آموزشی ناایمن نیز به فضا‌های ایمن تبدیل خواهند شد.

تعمیر ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده خوزستان به پایان رسید

قربانی به پایان عملیات تعمیر ۷۸ مدرسه و احداث تعدادی دیگر از مدارس تا مهرماه و پایان سال ۹۹ اشاره کرد و بیان داشت: بازسازی مدارس و احداث ۳۵ مدرسه به اتمام رسیده است، ضمن اینکه ساخت بیش از ۵۰ مدرسه دیگر با کمک خیران مدرسه ساز نیز در برنامه کاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول درخصوص حذف کلاس‌های کانکسی در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه مکان زندگی عشایر در مناطق صعب العبور و موقتی بوده که امکان حمل مصالح ساختمانی  و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد، همچنین نبود آب و برق عملیات ساخت و ساز را مشکل می‌کند، به همین سبب کلاس کانکسی همچنان برای عشایر پابرجا  است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان به وجود یک هزار مدرسه سنگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مدارس بیشتر در بافت کوهستانی شمال و شمال شرق خوزستان و شهرستان‌های ایذه، باغملک و مسجدسلیمان قرار دارند که شناسایی شده‌اند و مقرر شده در یک برنامه‌ریزی ۳ ساله به طور کامل حذف شوند، ضمن اینکه در شهر‌های پرجمعیت و حاشیه کلانشهر اهواز به دلیل تراکم جمعیت، ساخت مدرسه یک ضرورت است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.