نماینده مردم شوش در مجلس:

پیگیر تزریق ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت هفت تپه هستیم

کعب عمیر گفت: با هماهنگی وزیر تعاون و کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر تزریق ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت هفت تپه هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس گفت: با هماهنگی وزیر تعاون و کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری برای تزریق ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف بیمه بیکاری مشاغل آسیب دیده از کرونا برای کشت جدید نیشکر و پرداخت حقوق کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در حال انجام است.

او با تشریح آخرین وضعیت پیگیری صورت گرفته برای حل مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه با بیان اینکه آخرین وضعیت این شرکت در کمیسیون‌های اجتماعی و اصل ۹۰ مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: مقرر شده ۲۰ مرداد نشست مشترک هیات دولت با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور در رابطه با هفت تپه برگزار شود.

کعب عمیر با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یک نگاه حاکمیتی به موضوع هفت تپه دارد و امیدواریم مشکلات کارگران این شرکت هر چه زودتر حل شود، بیان داشت: کشت نیشکر و پرداخت حقوق کارگران اولویت نخست کارخانه نیشکر هفت تپه است و با توجه به اینکه زمان محصول در خوزستان در حال سپری شدن است و اگر در این ایام کشت انجام نشود، کشت این محصول برای مدت یک سال به تاخیر خواهد افتاد و ضرر و زیان بیشتری به این شرکت وارد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نماینده شوش به تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی همه پرسنل شرکت هفت تپه تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: شرکت نیشکر هفت تپه حدود ۵۳۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، البته در روند بررسی مشکلات این شرکت تلاش می‌شود این شرکت به شخص حقیقی واگذار نشود.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه همچنان نسبت به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود اعتراض دارند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است. این شرکت که از سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده، شاهد تجمعات مختلف بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.