تولیت آستان قدس رضوی:

تعظیم غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر(ص) است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تعظیم و بزرگداشت غدیر به معنی بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام (ص) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: تعظیم و بزرگداشت غدیر به معنی بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام (ص) است لذا زنده نگه داشتن واقعه غدیر، مساله‌ای شخصی، تاریخی و فرقه‌ای و یا بزرگداشت شخصیت امیرمؤمنان علی (ع) نیست ارزشی بسیار بالاتر دارد، زیرا غدیر مساله کل بشریت است.
 
او افزود: برای تدوام مسیر ولایت و امامت خون زیادی حتی بیش از خونی که برای حفظ اسلام ریخته شده است بر زمین ریخته است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در غدیر، موضوع محوری مطرح کردن حضرت علی (ع) به ولایت نیست، ایشان در طول ۲۳ سال حیات رسول مکرم اسلام (ص) در هر فرصت و موقعیتی معرفی شده بودند؛ آیات مختلفی هم در فضیلت جایگاه و کمالات امیرالمؤمنین نازل شده بود و روایات و تعابیر بسیاری از پیامبر اعظم (ص) بیان شده بود که اهل تسنن و تشیع و حتی دشمنان حضرت علی (ع) به اتفاق به آن معترف بودند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به اینکه غدیر در حقیقت ادامه و استمرار اسلام بود، بیان کرد: در غدیرخم، اسلام و جامعه اسلامی مدیریت و والی پیدا کرد، همه دلخوشی دشمنان این بود که با رحلت پیغمبر (ص)، اسلام نیز از بین خواهد رفت، چون کسی برای پیگیری اسلام نیست.

او با تأکید بر اینکه غدیر به همه آحاد بشر تعلق دارد، تصریح کرد: پیامبر (ص) در غدیر اسلام را تثبیت کرد، ایشان با این حرکت عظیم، راه را برای امت اسلام و همه بشریت باز کردند.
 
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: پیغمبر در غدیر، اسلام را نظام‌مند و صاحب والی کرد و در صورتی که مقصود غدیر و رسول اسلام (ص) کاملا محقق می‌شد مسیر زندگی بشر تغییر می‌کرد و به نابسامانی امروز نمی‌رسید.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به وقایع تأسف بار اخیر کشور لبنان در انفجار بندر بیروت، اظهار کرد: برخی چنان کینه‌ای از ولایت و تشیع به دل دارند که در ماجرای انفجار بیروت هنوز ریشه و دلیل فاجعه مشخص نشده شبکه‌های تلویزیونی آل سعود، حزب الله لبنان را به عنوان متهم معرفی کردند.

او افزود: لبنان در گذشته مرکز تشیع بود و علما و بزرگان لبنان در دوره صفویه به ایران آمدند و اقدامات اثرگذاری را انجام دادند که از آن جمله می‌توان به شیخ بهایی اشاره کرد.
 
انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.