سفیر روسیه در لبنان: تحریم‌های آمریکا، حزب‌الله را تقویت می‌کند

سفیر روسیه در لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله، نتیجه عکس می‌دهد و موجب تقویت آن خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان روز شنبه تاکید کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه حزب‌الله راه به جایی نخواهد برد. وی تاکید کرد که اقدامات آمریکا علیه منجر به تقویت حزب‌الله خواهد شد.

زاسیپکین در این‌باره بیان کرد: «آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که تحریم‌های واشنگتن علیه حزب‌الله، به نابودی این گروه می‌انجامد. اما تحریم‌های اخیر فایده‌ای ندارد چون حزب‌الله حساب بانکی ندارد».

سفیر روسیه تاکید کرد که اقدامات آمریکا علیه حزب‌الله منجر به وخامت اوضاع عمومی لبنان خواهد شد و در مقابل حزب‌الله هم قوی‌تر می‌شود.

سیدحسن نصرالله نیز در سخنرانی روز شنبه خود تاکید کرد که آمریکا با مردم لبنان دشمنی دارد و همه مردم این کشور را تحت تحریم‌ قرار داده، حال آنکه تنها دشمن آمریکا در لبنان حزب‌الله است.

در پی انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان، بیش از ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند، همچنین به علت این انفجار بیش از شش هزار لبنانی نیز مجروح شدند. با توجه به تدام عملیات آواربرداری، انتظار می‌رود که به شمار تلفات افزوده شود.

انفجار در لبنان موجی از نارضایتی را در این کشور را بوجود آورده و مردم را خیابان‌ها کشانده. عوامل خارجی که دنبال تنش‌زایی در لبنان هستند، سعی در القاء این ادعا دارند که دولت حسان دیاب که اخیرا در لبنان به قدرت رسیده، عامل مشکلات اخیر در این کشور هستند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نیز همچنین از پیش‌داوری‌ها در خصوص انفجار در بندر بیروت اعلام تاسف و تاکید کرد که اتهام‌زنی علیه حزب‌الله موجب رنجش گروه مقاومت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار