مشکلات خانوادگی، بیشترین مشاوره کلانتری‌های گیلان

فرمانده انتظامی گیلان گفت: بیشترین میزان مراجعه مشاوره کلانتری در این استان مربوط به مشکلات خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: بیشترین میزان مراجعه مشاوره کلانتری در استان از ابتدای امسال تاکنون مربوط به مشکلات خانوادگی بوده است.

او افزود: مشکلات خانوادگی با ۵۱ درصد، مشاوره پیش از ازدواج با ۱۲ درصد، مشکلات روانی با ۹ درصد، مشاوره فردی با ۷ درصد، بیشترین میزان مراجعان به مرکز مشاوره در مرکز استان در ۴ ماهه ابتدایی امسال بوده است.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: بیشترین میزان مراجعان به دوائر مشاوره کلانتری در شهرستان‌ها نیز در این مدت شامل مشکلات خانوادگی با ۵/ ۳۹ درصد، نزاع و درگیری با ۲۳ درصد و مشکلات حقوقی با ۲۲ درصد بوده است.

سردار ملکی اظهار داشت: مرکز مشاوره پلیس استان گیلان با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری و افزایش احساس آرامش در جامعه، خدمات مشاوره تلفنی و حضوری به خانواده‌ها و افراد آسیب دیده را در اولویت کاری خود قرار داده است.

او یادآور شد: علاوه بر این مرکز مشاوره اقدام به تهیه و ارسال پیام‌های مشاوره به کارکنان و خانواده‌های ناجا، درج مطالب مربوطه در کانال پلیس گیلان، تهیه بروشور و فصلنامه با مطالب آموزشی در زمینه روانشناسی و مقابله با استرس ناشی از کرونا کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: مراجعان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای علاوه بر مراجعه حضوری می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ در ساعات اداری غیر از روز‌های تعطیل، تماس حاصل کرده و با اطمینان از رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای توسط کارشناسان مرکز مشاوره آرامش، خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

سردار ملکی افزود: دوایر مشاوره کلانتری‌های منتخب در تمامی شهرستان‌ها نیز همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به مردم هستند.

او تصریح کرد: شهروندان ساکن در شهر رشت هم می‌توانند به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش انتظامی گیلان به نشانی رشت، سبزه میدان، ابتدای خیابان طالقانی، کوچه بقراطی ۲، مراجعه و یا با شماره‌های ۲۱۸۲۵۵۱۱ و ۳۳۲۳۳۹۶۹ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.