نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

حساب گندم کاران استان مرکزی تا روز ۱۲ مرداد ماه تصفیه شده است

کریمی گفت: تا الان درصد بسیار بالایی از مطالبات کشاورزان استان مرکزی پرداخت شده است.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از اداره کل غله استان مرکزی خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به حمدالله روند خرید و تخلیه گندم در استان روند رضایت بخشی است و تا الان درصد بسیار بالایی از مطالبات کشاورزان پرداخت شده یعنی تا روز ۱۲ مرداد ماه حساب گندم کاران تصفیه شده است.

کریمی افزود: خوشبختانه امسال با توجه به وضعیت مطلوب نزولات جوی و تمهیداتی که در حوزه کاشت، داشت و برداشت اتخاذ شد، رشد خوبی هم در تولید مشاهده کردیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ درصد بیش از دوره مشابه زمانی سال گذشته تخلیه و خرید گندم را در استان مرکز‌ی شاهد بودیم و پیش بینی می‌شود تا پایان دوره برداشت و خرید، بیش از ۳۵۰ هزار تن در سطح استان خرید داشته باشیم که نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد را نشان میدهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که برای افزایش قیمت تضمینی گندم در مجلس داشتیم، سال آینده این روند دنبال شود و انگیزه لازم برای کشاورزان عزیز جهت کاشت گندم و خودکفایی کشور در حوزه گندم و نان و سایر مصارف که در گندم و آرد داریم محقق شود.

او ادامه داد: استان مرکزی هم خوشبختانه بیش از نیاز خود تولید می‌کند وبیش از ۷۰۰ هزار تومان در استان ظرفیت سیلو‌های استان است که هم به لحاظ ذخیره‌سازی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و همچنین در خصوص تولید هم ما بیش از نیاز، تولید داریم که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

در این بازیدید گزارشی از روند خرید و تخلیه گندم در سیلو‌های استان ارائه شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.