سازمان‌دهنده کمپین «جان سیاهان مهم است» بازداشت شد

پلیس نیویورک آمریکا پس از ساعت‌ها محاصره خانه یکی از سازمان‌دهندگان اعتراضات اخیر به نژادپرستی، سرانجام او را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، پلیس نیویورک آمریکا چندین ساعت خانه «دریک اینگرام» ۲۸ ساله سیاهپوست را که سازماندهی اعتراضات اخیر به نژادپرستی با نام «جان سیاهان مهم است» را بر عهده دارد، با هدف دستگیری او محاصره کرد.

اندکی پس از این محاصره گروهی از معترضان در مقابل خانه او در دفاع از اینگرام تجمع کردند و دست به اعتراض زدند.

در همان زمان نیز اینگرام از طریق لایو اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها اجتماعی در تلاش بود تا صدای خود را به گوش وکلا برساند و می‌گفت: «مگر من چه کار کردم؟ چه کار کردم؟ من سیاه به دنیا آمدم. تنها گناه من این است.»

این محاصره چندین ساعت به طول انجامید و در کل این مدت نیز اینگرام در شبکه‌های اجتماعی حضور زنده داشت تا با طرفداران خود نیز صحبت کند.

یکی از وکلا در این باره به خبرنگاران گفته است: «این تصمیمی سیاسی است که پلیس نیویورک برای نقض اعتراضات صلح‌جویانه و بدون خشونت سیاهان گرفته است و دلیل قانونی برای آن وجود ندارد.»

او همچنین هشدار داده است: «این کار پلیس مسئله‌ای است که همه شهروندان نیویورک باید نگران آن باشند.»

گفته می‌شود ساعاتی بعد اینگرام به همراهی یک وکیل خود را به پلیس معرفی کرده است. جرم او از سوی مقامات ایجاد مزاحمت برای یکی از مأموران پلیس در جریان اعتراضات عنوان شده که جرم درجه دو تلقی می‌شود. 

اینگرام مدیر یک جنبش با نام «مبارزان در باغ» (Warriors in the Garden) است که به تازگی در اعتراضات اخیر به نژادپرستی در آمریکا شکل گرفت. این اعتراضات بیش از سه ماه پیش و در پی قتل «جورج فلوید» سیاهپوست به دست پلیس مینیاپولیس آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار