افزایش ۱۴ درصدی مرگ و میر در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از افزایش ۱۴ درصدی وفات در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال هزار و ۵۹۳ واقعه فوت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش دارد.

او ادامه داد: از میان فوت شدگان، ۸۹۹ نفر مرد و ۶۹۴ نفر زن هستند و ۷۴ درصد از فوت‌های ثبت شده در شهر‌ها و ۲۶ درصد در روستا‌ها رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در این مدت، میزان ثبت فوت در همه شهرستان‌های استان به جز تنگستان، دشتی و دیر افزایشی بود.


بیشتر بخوانید


پاسالار با بیان اینکه وفات در دلوار ۱۷.۵ درصد رشد منفی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال داشته است، عنوان کرد: بیشترین میزان افزایش وفات در استان بوشهر مربوط به شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیلم و گناوه با افزایش ۲۳ درصد به بالا بوده است.

او با اعلام این موضوع که سهم استان بوشهر از فوت‌های ثبت شده کشور ۱ درصد است، بیان کرد: در چهار ماه امسال، به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، فوت ۱۳۰ مرد در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن فوت شدگان در استان ۶۲.۱ سال است که این شاخص در مناطق شهری ۶۱.۱ سال و در مناطق روستایی ۶۵.۱ سال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.