سفیر روسیه در انگلیس: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا شده است

سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه‌ای گفت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا به جای استقلال در تصمیم‌گیری این بار دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آندره کلین، سفیر روسیه در انگلیس، در مصاحبه‌ای که با شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین داشت درباره رفتار‌های سیاسی اخیر انگلیس گفت لندن آرزو داشت پس از خروج از اتحادیه اروپا در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال دست یابد، اما اکنون به طور فزاینده‌ای و روز به روز بیشتر دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا می‌شود.

کلین در این خصوص گفت «انگلیس به طور عمده با اصول سیاستی اتحادیه اروپا هدایت می‌شد ... در حال حاضر انگلیس مستقل‌تر خواهد بود، اما گرایشی که ما مشاهده می‌کنیم حاکی از آن است که سیاست لندن بیشتر و بیشتر به سیاست آمریکا تمایل دارد و این مسئله ما را کمی نگران کرده است.»

به گفته این دیپلمات، انگلیس «برای به دست آوردن شرایط بهتر در مذاکرات تجاری که با واشنگتن دارد باید سیاست خاصی را که از سوی آمریکا به آن تحمیل می‌شود، دنبال کند.»

سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که نگرش روسیه در خصوص برگزیت چیست، پاسخ داد مسکو گرایش خاصی به این موضوع ندارد. او گفت «این مسئله کاملا به لندن وابسته است که تصمیم بگیرد در مجموعه اتحادیه اروپا باقی بماند و یا آنکه در خارج از آن منافع بیشتری دارد و این موضوع تفاوت چندانی برای مسکو ندارد.» سفیر روسیه در ادامه اضافه کرد «در عین حال، برگزیت فرصتی برای تقویت همکاری اقتصادی روسیه و انگلیس به ما ارائه می‌دهد، اما موانع سیاسی هم بر سر راه این مسئله قرار دارد.»

انگلیس به دنبال تکمیل کردن پروسه برگزیت که در سال ۲۰۱۶ رفراندوم آن اجرا شده بود در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد. در حال حاضر این کشور در دوره گذار به سر می‌برد و فرصت دارد تا توافق‌های تجاری با کشور‌های دیگر را به دست آورد. از این رو مذاکرات تجاری خود را با آمریکا آغاز کرده، هرچند هنوز پیشرفت چندانی در آن حاصل نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار