فرماندار شهرستان کوثر:

اعتبارات سال آینده میراث فرهنگی کوثر ۲ برابر می‌شود

فرماندار شهرستان کوثر گفت: در راستای توسعه برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از محل اعتبارات شهرستانی، اعتبارات شهرستان کوثر در سال آینده دو برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید کنعانی، فرماندار شهرستان کوثر در هفتمین جشنواره چومچه‌خاتون در کوثر با قدردانی از اداره‌کل میراث فرهنگی و نمایندگی شهرستان در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان گفت: حفظ و پاسداشت این‌گونه آیین‌های محلی و مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: براساس هدفگذاری‌های انجام شده از محل اعتبارات شهرستانی، اعتبارات میراث فرهنگی شهرستان کوثر در سال آینده دو برابر خواهد شد که این امر زمینه برای توسعه اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها را در شهرستان فراهم خواهد کرد.

فرماندار شهرستان کوثر از پیگیری راه‌اندازی موزه شهرستان کوثر خبر داد و افزود: به زودی ۱۰ اثر تاریخی و معنوی این شهرستان از جمله چومچه خاتون به لیست آثار ثبت ملی اضافه خواهد شد.

کنعانی جشنواره چومچه خاتون را گامی در راستای حفظ ارزش‌ها و اصالت‌ها و نیز آداب و سنن بومی و محلی دانست و عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست مورد حمایت بوده و تلاش می‌کنیم زمینه برای توسعه آن را فراهم آوریم.

هفتمین جشنواره آئینی مذهبی چومچه خاتون که همه‌ساله به صورت باشکوه و با حضور جمع کثیری از مردم منطقه برگزار می‌شد، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، امسال به صورت مجازی برگزار شد.

اجرای برنامه‌های سنتی مولودی‌خوانی و اجرای نمایش طلب باران از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.