پیشرفت ۳۱ درصدی سد خرمرود تویسرکان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پیشرفت ۳۱ درصدی روند ساخت سد مخزنی خرمرود با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

پیشرفت ۳۱ درصدی سد خرمرود تویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه سد خرمرود بر روی رودخانه‌ای به همین نام و در نزدیکی روستای اشتران در حال ساخت است، گفت: این سد برای نخستین بار با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه عملیات ساخت این سد با اعتبار اولیه ۱۷۵ میلیارد تومان و سود مشارکت ۱۴۱ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان برای این سد اعتبار هزینه شود.

ستوده اظهار داشت: حجم مخزن این سد هشت میلیون و ۲۷۰ هزار متر مکعب است که هشت میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن مفید است و علاوه بر تامین آب آشامیدنی ۴۰ روستا، در بخش کشاورزی و صنعت بسیار کارآمد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: این سد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب قابل تنظیم در سال تامین می‌کند که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن در بخش شرب و صنعت، ۳.۳ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و یک میلیون متر مکعب در بخش محیط زیست اختصاص می‌یابد.

این سد از نوع خاکی همگن با هسته رسی با ۷۰۰ متر طول تاج، ۵۴ متر ارتفاع از پی و ۴۶ مترارتفاع از کف، با دهانه اوجی شکل و ۱۹۶ متر مکعب بر ثانیه ظرفیت سرریز است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.