آغاز طرح تابستانه کتاب در خراسان رضوی

طرح تابستانه کتاب همزمان با سراسر کشور در ۸۲ کتابفروشی خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور در قالب طرح "تابستانه کتاب" به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

او افزود: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند پس از ثبت نام می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این دوره از طرح مزبور سقف مجاز استفاده از تخفیف خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

تحفه‌گر بیان کرد: با هدف رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خرید‌های غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود، همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحد‌های صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

او تصریح کرد: مشارکت مجازی در فروش کتاب، بیشتر برای کتابفروشی‌های بزرگ است که صف‌های طولانی را در دوره‌های قبل اجرای طرح تجربه کرده‌اند بنابراین کتابفروشی‌های کوچک همانند دوره‌های قبل می‌توانند فروش فیزیکی نیز داشته باشند.

طرح "تابستانه کتاب۹۹" با شعار"کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم" تا۳۰مردادماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.