مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام :

۱۰۰ درصد مدارس شهری ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

بیرامی از اتصال ۱۰۰ درصدی مدارس شهری استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عباس بیرامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: بر اساس نیازسنجی در بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ۴۱۴ مدرسه شهری و ۵۹۵ مدرسه روستایی استان ایلام به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند.

او افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد مدارس شهری استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، ادامه داد: در حال حاضر با همکاری شرکت مخابرات و آموزش و پرورش استان، اتصال ۴۱۴ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است.

بیرامی در ادامه به هوشمندسازی مدارس روستایی اشاره کرد و افزود: از تعداد ۵۹۵ مدرسه روستایی تعداد ۲۹۸ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

او با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان فراهم می‌کند، مطرح کرد: استفاده هوشمند از تجهیزات و شبکه ملی اطلاعات نیاز به بستر ارتباطی مناسب دارد و با توجه به پوشش حداکثری نسل سوم و چهارم اینترنت در مناطق مختلف استان، هوشمندسازی مدارس از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت ارتباطات در استان است.

بیرامی در توضیح این پروژه بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه هوشمند سازی مدارس کشور که بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، تامین لایه زیرساخت و ایجاد بستر ارتباطی مدارس استان را در کل کشور بر عهده دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.