تجمعات عامل اصلی شیوع ویروس کرونا

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین گفت: براساس ارزیابی‌ها حضور در تجمعات عامل اصلی و مهم ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان گفت: براساس ارزشیابی صورت گرفته در قالب ۱۴ پرسش و در ۱۴ محور از ۱۲۸ بیمار مبتلا به بیماری کرونا، ۵۰ درصد آن‌ها عنوان کردند که در ۱۴ روز گذشته با یک بیمار کرونایی در تماس بوده اند و یا اینکه یک بیمار مبتلا به این ویروس را در خانه داشته‌اند.

حبیبی ادامه داد: ۳۲ درصد پاسخ دهندگان نیز اعلام داشتند که در ۱۴ روز گذشته به یکی از ادارات شلوغ استان مراجعه داشته، ۲۵ درصد آن‌ها به مراکز درمانی و یا بیمارستانی رفته و ۲۱ درصد آن‌ها هم به مراکز خرید مانند بازار رفته‌اند.

به گفته او، ۱۷ درصد پاسخ دهندگان اظهار داشته‌اند که طی روز‌های اخیر حداقل یک مرتبه از تاکسی و یا وسایل نقلیه مسافربر استفاده داشته و ۱۳ درصد آنان هم در مراسم‌های عروسی و یا عزا شرکت داشته‌اند.

حبیبی با بیان اینکه همه آمار و اطلاعات بیانگر آن است که تجمعات عامل اصلی شیوع و ابتلا افراد به این بیماری است، تاکید کرد: از سوی دیگر، استفاده نکردن از ماسک نیز یکی از علت‌های مهم ابتلا به این ویروس عنوان شده است.

او یادآور شد: رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی افراد در تجمعات موضوع مهمی است که شهروندان باید برای رعایت آن دقت نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار