ساکی مطرح کرد؛

جزئیات نحوه برگزاری امتحانات شهریور دانش آموزان

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برنامه امتحانی شهریور ۹۹ دانش آموزان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برنامه امتحانی شهریور ۹۹ دانش آموزان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود؛ بنابراین برنامه امتحانی شهریور ماه امسال از تاریخ ۲۲ مرداد آغاز و در تاریخ ۱۳ شهریور به پایان می‌رسد.

او افزود: با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت امتحانات شهریور ماه برگزار خواهد شد.

ساکی تصریح کرد: دانش آموزان پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم که در خرداد حد نصاب نمره را کسب نکرده و غیبت موجه داشته اند مانند امتحانات خرداد با مسئولیت مستقیم معلم مربوطه و مدیر مدرسه به شیوه غیر حضوری امتحان خواهند داد.

امتحانات پایه نهم در شهریور حضوری برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امتحانات شهریور دانش آموزان پایه نهم به صورت حضوری و با برنامه ریزی خود مدارس برگزار خواهد شد که طراحی سوالات هم بر عهده خود مدارس است، اما امتحانات پایه پیش دانشگاهی، سوم متوسطه و دوازدهم به صورت حضوری با برنامه یکسان در سراسر کشور برگزار می‌شود. رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری امتحانات حضوری حائز اهمیت است.

شیوه طراحی سوالات امتحانات نهایی شهریور

ساکی اظهار کرد: شیوه طراحی سوالات امتحانات نهایی شهریور مانند امتحانات نهایی خرداد خواهد بود. از بخشی از دروس که به صورت حضوری تدریس شده ۸۰ درصد نمره یعنی ۱۶ سوال طراحی می‌شود که دانش آموزان ملزم به پاسخگویی کامل آن‌ها هستند. ۴ سوال باقی مانده به صورت اختیاری بین دو بخشی که مانند آن ۸۰ درصد به صورت حضوری و ۲۰ درصد به صورت مجازی بود طراحی خواهد شد و دانش آموزان به صورت دلخواه به این دو بخش پاسخگو خواهند بود. جدول طراحی این سوالات هم بر روی سایت مرکز سنجش و سایت آموزش و پرورش قرار گرفته است تا دانش آموزان اطلاعات کافی را دریافت کنند.

او درباره نحوه برگزاری آزمون دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی گفت: دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی، تغییر رشته، داوطلبان آزاد و بزرگسالان باید برابر ضوابط مربوط به واحد آموزشی محل تحصیل خود مراجعه کرده و بعد از ثبت نام توسط آموزشگاه برای امتحانات حضوری آماده شوند که زمان آن از ۲۲ مرداد خواهد بود.

ساکی در پاسخ به این سوال که جهش تحصیلی در کدام پایه‌ها امکان پذیر است، تصریح کرد: دانش آموزان در دوران ابتدایی و متوسطه اول یعنی پایه‌های هفتم تا نهم با شرایط خاص خود برای جهش تحصیلی آماده می‌شوند و بعد از بررسی‌های مدرسه در این دوره ثبت نام می‌کنند که تاکنون باید کار‌های اداری آن انجام شده باشد.

او درباره شرایط دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی با اشاره به تغییر رشته، اظهار کرد: دانش آموزان در صورت تغییر رشته باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و بعد از بررسی‌های لازم توسط مدرسه و شرکت در امتحانات و قبولی در آن‌ها به تغییر رشته اقدام کنند. دانش آموزان با کسب حد نصاب نمره در پایه نهم و یا اینکه اولویت آن‌ها در پایه دهم چیزی غیر از رشته مورد تقاضایشان باشد، می‌توانند تغییر رشته دهند، اما با این شرط که در فرم هدایت تحصیلی اولیه رشته مورد نظر را آورده باشند.

ساکی ادامه داد: در حوزه‌های اجرایی آزمون باید تهویه مناسب، حفظ فاصله گذاری اجتماعی به میزان دو متر، استفاده از ماسک، ضدعفونی و گندزدایی کردن محل برگزاری آزمون به صورت روزانه و جلوگیری از تجمعات باید توسط دانش آموزان و مدارس رعایت شود. همچنین نیرو‌های آموزش و پرورش به دو صورت یعنی نظارت بر موارد بهداشتی و جلوگیری از تقلب در مدارس حاضر می‌شود.


بیشتر بخوانید

شروع سال تحصیلی از نیمه شهریور، تقریبا قطعی است

دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خردادماه پایه نهم به مدارس ابلاغ شد

شرایط برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
S
۲۰:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مگه برای پایه های هفتم و هشتم و دهم و یازدهم امتحانات جبرانی مجازی نیست؟؟ پس چرا بعضی مدارس گفتن حضوری؟
آخرین اخبار