عابد:

صد هزار نفر در کشور دچار قطع پا هستند

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: صد هزار نفر در کشور دچار قطع پا هستند که ۱۵ هزار نفر آن‌ها را جانبازان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مقاره عابد مدیر عامل شرکت دانش بنیان CGS در آئین رونمایی از نسل جدید پنجه‌های پیشرفته کربی ورزشی این شرکت که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در کشور ۱۰۰ هزار نفر داریم که دچار قطع پا هستند. ۸۵ هزار نفر از این افراد را معلولانی تشکیل می‌دهند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و ۱۵ هزار نفر دیگر جانبازان هستند. در گذشته یکی از مشکلات بزرگ جانبازان و معلولان عدم انعطاف پذیر بودن پنجه‌هایی بود که برای آن‌ها تولید می‌شد.

او در ادامه بیان کرد: ادامه بهبود فیزیکی شخص، بازگشت استقلال و بازگشت به جامعه سه هدفی است برای توان افزایی افرادی که به هر دلیلی دچار قطع پا هستند تعیین شده و ما پنچه‌هایی ساختیم که این سه هدف را محقق کند.

عابد در ادامه افزود: از سال ۹۴ نزدیک به یک هزار پنجه تولید کردیم که تعداد ۷۰۰ عدد از این پنجه‌ها برای جانبازان استفاده شده است. با توجه به قیمت زیاد محصولات افراد معلولی که تحت پوشش بیمه نیستند کمتر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات افسردگی به دلیل قطع شدن پا است و فقط ورزش می‌تواند آن را درمان کند. به همین دلیل اقدام به تولید پنجه‌های کربی کردیم تا معلولان بتوانند راه بروند و بدوند.

او ادامه داد: البته پنجه به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را رفع کند و علاوه بر آن ساخت پروتز هم بسیار مهم است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: مشکل دیگر پا به سن گذاشتن جانبازان است. اگر از ما حمایت شود می‌توانیم تمام نیاز را در داخل برطرف کنیم.

او در پایان گفت: بیمه مشکل اصلی افرادی است که پایشان قطع شده است و امیدواریم بیمه آن‌ها تامین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.