مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم عنوان کرد ؛

احداث بیش از ۹۰۰ کیلومتر شبکه برق در قم /افزایش ۱۱۷ هزار مشترک جدید

آهنین پنجه گفت:بیش از ۹۰۰ کیلومتر شبکه توزیع فشار ضعیف و متوسط در استان قم احداث شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهدی آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ،نقد سازنده و منصفانه رسانه‌ها را کمک به بهبود شرایط و ارائه خدمات بهتر از سوی دستگاه‌های خدماتی به مردم دانست و بر ضرورت حمایت از رسانه‌ها تأکید کرد.

آهنین پنجه همچنین با اشاره به احداث ۴۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی بیان کرد: شبکه فشار متوسط زمینی نیز در هفت سال گذشته ۷۸ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در این بازدید‌ها به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این شرکت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: در این مدت بیش از ۳۷۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی در استان احداث شده است.

او از نصب ۲۴ هزار چراغ روشنایی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در معابر قم خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد چراغ‌های روشنایی معابر استان قم به ۱۰۵ هزار چراغ رسیده است.

آهنین پنجه همچنین با اشاره به احداث ۴۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی بیان کرد: شبکه فشار متوسط زمینی نیز در هفت سال گذشته ۷۸ کیلومتر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه یک هزار و ۴۴۵ پست عمومی در این مدت در استان احداث شده است، یادآورشد: این تعداد پست، ۳۳۲ مگاولت آمپر را به ظرفیت پست‌های استان افزوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان یادآور شد: در این مدت ۵۳ فیدر ۲۰ کیلوولت نیز احداث شد و مجموع فیدر‌های ۲۰ کیلوولت استان به ۲۱۱ فیدر ارتقا یافت.

آهنین پنجه در ادامه از افزایش ۱۱۷ هزار مشترک جدید به مشترکان برق استان خبر داد و گفت: این تعداد شامل، ۸۴ هزار مشترک خانگی، ۱۰ هزار مشترک در بخش عمومی و اداری، یک هزار و ۱۰۰ مشترک در بخش کشاورزی، یک هزار ۳۰۰ مشترک در بخش صنعتی و ۱۹ هزار مشترک در بخش تجاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین با اشاره به احداث ۴۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی بیان کرد: شبکه فشار متوسط زمینی نیز در هفت سال گذشته ۷۸ کیلومتر افزایش یافته است.

آهنین‌پنجه یادآور شد: در مجموع تعداد مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان از ۴۶۳ هزار مشترک در سال ۹۲ به ۵۸۰ هزار مشترک افزایش یافته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به الکترونیک کردن فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان اشاره کرد و اظهار کرد: پس از اینکه در مرحله نخست به سرعت میز خدمت را برای ارائه خدمات آسان‌تر به شهروندان راه‌اندازی کردیم در مرحله بعدی به سراغ ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به مردم رفتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان حذف قبوض کاغذی و پرداخت صورت‌حساب برق به صورت الکترونیکی، راه‌اندازی نرم‌افزار «اسکادا» به منظور رصد اطلاعات پست‌های فوق توزیع و بار خط و پست‌ها، دسترسی به نرم‌افزار «مدام» به منظور رصد پیک مصرف استان به صورت آنلاین، راه‌اندازی نرم‌افزار "سام" به منظور اطلاع مشترکان از خاموشی‌ها و ثبت درخواست‌هایشان و ارائه ۴۴ خدمت توسط پرتال شرکت را از جمله اقدامات این شرکت در راستای الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و خدمات برشمرد.

آهنین پنجه همچنین از کنترل و قرائت از راه دور ۶۵۰ چاه کشاورزی با کنتور فهام خبر داد و یادآورشد: با نصب این کنتور‌ها به راحتی می‌توانیم چاه‌های کشاورزی را کنترل کنیم و در صورت ضرورت در ساعت پیک مصرف آن‌ها را قطع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه ظرفیت تولید پراکنده‌ای برق را در استان ۷۱ مگاوات اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۲ مگاوات توسط نیروگاه‌های خورشیدی و مابقی توسط دیزل ژنراتور تولید می‌شود.

آهنین‌پنجه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تلفات تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تلفات شبکه برق استان از ۱۵ درصد به ۹.۲ کاهش پیدا کرد و برای نخستین بار امسال به زیر ۱۰ درصد رسید.

او ظرفیت اسمی ۷۱۴ مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی استان عنوان کرد: این نیروگاه معمولاً ۵۸۰ تا ۶۰۰ مگاوات برق تحویل شبکه می‌دهد و ما برق را از شبکه سراسری دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان با اشاره به افزایش سرانه مصرف سالانه خانوار‌ها از دو هزار و ۲۶۹ کیلووات در سال ۹۲ به دو هزار و ۸۵۳ کیلووات در سال ۹۸ بیان کرد: حرکت خانواده‌ها به سمت رفاه بیشتر و استفاده از کولر‌های گازی از جمله دلایل افزایش سرانه مصرف برق در استان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.