هشدار دامپزشکی گلستان در خصوص احتمال شیوع بیماری تب سه روزه گاوی

سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی گلستان در خصوص احتمال شیوع بیماری تب سه روزه گاوی هشدار داد و گفت: این بیماری یک بیماری ویروسی نادر بوده که مشترک بین انسان و حیوان نیست و به راحتی به درمان پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حنفی سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب ۳ روزه گاوی وجود دارد و مناسب‌ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارات اقتصادی ناشی از بروز این بیماری، تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری است.

او ادامه داد: دامداران در صورت مشاهده علائمی مانند کاهش تولید شیر و وزن دام همراه با تب ناگهانی، لنگ زدن، عدم تعادل در راه رفتن، بی‌اشتهایی، ریزش اشک، ترشحات بزاق و بینی، درد و خشکی مفاصل و سفتی شدید عضلات به درمانگاه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.

حنفی، سمپاشی اماکن دامی علیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و گفت: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت پشه‌ها و بندپایان به عنوان ناقلان اصلی این بیماری، دامداران توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.
 
بیشتر بخوانید
 

این مقام مسئول افزود:دامداران نسبت به سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام در اولین فرصت اقدام کنند.

او دیگر علائم این بیماری را افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب، برشمرد و افزود: ممکن است در دام یبوست یا اسهال نیز دیده شود که بعد از فروکش کردن تب سه روزه، دام شروع به غذاخوردن کرده و نشخوار می‌کند، اما لنگ زدن و ضعف ممکن است دو تا سه روز باقی مانده و زمین گیری هم شاید تا چند روز ادامه یابد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.