رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد؛

تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها توسط متخصصان داخلی

دهقانی زنگنه گفت: امروز به همت توان متخصصان داخلی امکان تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها تا رده‌های سنگین در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم تودیع و معارفه سازمان هواپیمایی کشور و مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار بحران خطیری شد، بیان کرد: بدون تعارف چشم انداز روشنی نیز در این زمینه وجود ندارد و نمی‌دانیم چه زمانی به روند عادی بر می‌گردیم.

او ادامه داد: آمریکا و آمریکایی‌ها هرچه در توان داشتند برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به کار بردند، اما به لطف خدا و متخصصان این صنعت نه تنها صنعت هوایی زمین گیر نشد بلکه روز به روز با پیشرفت همراه شد که در این بین  آقای عابدزاده سال‌های سال در این صنعت زحمت کشید.


بیشتر بخوانید


دهقانی زنگنه تاکید کرد: دوران تحریم هواپیما‌های بسیاری به کشور وارد کردیم و شرکت‌های هواپیمایی جدیدی تاسیس شدند و نیرو‌های زبده‌ای هم تربیت شدند که نشان از حرکت رو به جلوی این صنعت دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: مراکز هلدینگ و آموزشی علی رغم تمام محدودیت‌ها در یک تعامل هماهنگی قرار دارند و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: اقدامات بسیار ارزنده‌ای در مدیریت عابدزاده برای صنعت هواپیمایی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما‌ها و تصویب آن از سوی مجلس اشاره کرد که به همت و تلاش عابدزاده محقق شد.

به گفته این مقام مسئول صنعت حمل و نقل هوایی از اوایل اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا دچار بحران خطیری شد و چشم‌انداز روشنی هم برای خروج از این بحران نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: ایکائو اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۲ از این بحران خارج می‌شویم و بعد اعلام شد در سال ۲۰۲۴ از این وضعیت خارج می‌شویم و در نهایت مشخص نیست که این وضعیت چه زمانی عادی می‌شود.

دهقانی زنگنه تصریح کرد: قبل از ورود این بحران صنعت حمل و نقل هوایی دچار تحریم‌های ظالمانه بود و کشور آمریکا هر چه در توان داشت برای زمین‌گیر کردن صنعت به کار برد، اما به لطف خدا نه تنها صنعت هوایی زمین‌گیر نشد بلکه روز به روز هم شکوفاتر شد.

او ادامه داد: آقای عابدزاده در حفظ این صنعت سال‌ها زحمت کشیدند و جایی هم نمی‌روند و در خانواده صنعت می‌مانند.

دهقانی زنگنه افزود: تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها به دست نیرو‌های متخصص و دانشمند صنعت هوایی امروز تا رده‌های سنگین انجام می‌شود، شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند و پیچیده‌ترین قطعات این صنعت را می‌سازند.

دهقانی زنگنه در پایان اظهار کرد: ارکان اصلی صنعت یعنی سازمان هواپیمایی به عنوان متولی و نماینده حاکمیت همچنین شرکت فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی به عنوان ارکان دیگر صنعت هماهنگی خوبی در این حوزه داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار