بسته اخبار حوادث ۱۹ مردادماه ۹۹؛

ممانعت مرزبانان از ورود بیش از یک تن مواد مخدر به کشور/کشف سوخت قاچاق در سرباز

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

ممانعت مرزبانان از ورود بیش از یک تن مواد مخدر به کشور

فرمانده مرزبانی ناجا از دو عملیات موفقیت آمیز مرزبانان در مبارزه با قاچاقچیان و کشف یک تن و ۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

سردار "احمدعلی گودرزی اظهار داشت: مرزبانان هرمزگان با اشراف اطلاعاتی از تردد سوداگران مرگ در "بندر لنگه" مطلع شدند و نسبت به تشدید کنترل آب‌های سرزمینی اقدام کردند.

او افزود: در جریان کنترل مرز‌های آبی، مرزبانان به یک فروند شناور مشکوک شدند و فرمان ایست صادر کردند که قاچاقچیان با بی توجهی به فرمان مأموران با رها کردن شناور از محل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: مرزبانان در بازرسی از شناور، موفق شدند یک تن تریاک کشف و شناور مذکور را توقیف کنند.

او همچنین در ادامه به عملیات موفقیت آمیز مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی میرجاوه اشاره کرد و اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشراف بر مرز‌های حوزه استحفاظی، از دپوی محموله مواد مخدر در منطقه رودخانه پلنگی مطلع شدند که سریعاً موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: مأموران پس حضور در منطقه شناسایی شده پس از کاوش محل توانستند ۴۵۰ کیلوگرم تریاک، ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه و ۳ کیلوگرم سایر موادمخدر را کشف کنند.

سردار گودرزی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با وجود با صلابت مرزبانان سلحشور و غیور در مرز‌های شرق، جنوب شرق و جنوبی کشور، قاچاقچیان و سوداگران مرگ اجازه هیچ گونه جولان در مناطق مرزی را نخواهند داشت و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران برای آن‌ها ناامن خواهد بود. 

کشف سوخت قاچاق در شهرستان "سرباز"

فرمانده انتظامی شهرستان "سرباز" از کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفتکش خبر داد.

سرهنگ "سیامک مرادی گفت: روز گذشته مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "راسک" به "سرباز" به یک دستگاه تریلی نفتکش مشکوک شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودروی مذکور در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سرباز" تصریح کرد: در این رابطه کامیون توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او  با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی عنوان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در "زابل"

با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی "زابل" سارق حرفه‌ای خودرو به دام افتاد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی " فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: روز گذشته مأموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان هنگام گشت زنی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور دارای سابقه سرقت از شهر مشهد مقدس می‌باشد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: تیم گشت پلیس آگاهی بلافاصله خودروی مذکور را با علائم هشدار دهنده متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل اظهار داشت: متهم ۴۰ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجوئی‌های به عمل آمده به سرقت خودرو در فروردین ماه سال جاری اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن تجهیز وسیله نقلیه خود به وسایل و تجهیزات بازدارنده نظیر قفل پدال، قفل فرمان و سیستم ضد سرقت، در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک از طریق تماس با ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ذغال قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف نیم تن ذغال قاچاق در بازرسی ازیک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "پیرسهراب" هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او  بیان داشت: در بازرسی از خودروی مذکور مقدار ۵۰۰ کیلوگرم ذغال قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به مرجع قضائی، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار